4
17.06.2018, 14:11Lektura na 2 minuty

Control: Twórcy Maksa Payne’a i Alana Wake’a ujawniają ciągoty do eksperymentów

Nie chodzi bynajmniej o premierę na PS4.


Rafał „hraboll” Pieczka

Okazuje się, że niedawno zapowiedziane Control nie będzie doświadczeniem stricte liniowym. Eksplorując pomieszczenia Federalnego Biura Kontroli (Federal Bureau of Control), natrafimy na ścieżki prowadzące do pobocznych misji i sekretów. Opcjonalne treści „kryją się dosłownie wszędzie” i koegzystują ze starannie wyreżyserowanymi wydarzeniami. Remedy Entertainment (Max Payne, Alan Wake) z jednej strony dba o narrację, a z drugiej proponuje bardziej otwartą rozgrywkę. Control „w pewnym sensie” jest sandboksem.

Od jakiegoś czasu wiemy, że główna bohaterka gry, Jesse Faden będzie korzystać z nadprzyrodzonych mocy. Te będą odblokowywane stopniowo za sprawą tajemniczych artefaktów. Jedną z przydatnych umiejętności będzie lewitacja, która w naturalny sposób odkryje przed nami nowe możliwości eksploracji.

Już wcześniej istniały przesłanki mówiące o tym, iż Control (znane wcześniej pod kryptonimem Project 7) zaoferuje nam rozgrywkę wieloosobową. Patrząc na opis gry w sklepie Microsoftu, można stwierdzić, że fiński developer pracuje na trybem kooperacyjnym. Cóż, brak lokalnego co-opa trochę boli.


(Kliknij, aby powiększyć)

Oczywiście sprawa nie jest jeszcze przesądzona i warto czekać na oficjalne komunikaty prasowe. Na koniec przypomnę, że Control ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i XBO. W TYM czeka na was solidna porcja materiałów z rozgrywki.


Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze