Control: Twórcy Maksa Payne’a i Alana Wake’a ujawniają ciągoty do eksperymentów
Nie chodzi bynajmniej o premierę na PS4.
Okazuje się, że niedawno zapowiedziane Control nie będzie doświadczeniem stricte liniowym. Eksplorując pomieszczenia Federalnego Biura Kontroli (Federal Bureau of Control), natrafimy na ścieżki prowadzące do pobocznych misji i sekretów. Opcjonalne treści „kryją się dosłownie wszędzie” i koegzystują ze starannie wyreżyserowanymi wydarzeniami. Remedy Entertainment (Max Payne, Alan Wake) z jednej strony dba o narrację, a z drugiej proponuje bardziej otwartą rozgrywkę. Control „w pewnym sensie” jest sandboksem.
Od jakiegoś czasu wiemy, że główna bohaterka gry, Jesse Faden będzie korzystać z nadprzyrodzonych mocy. Te będą odblokowywane stopniowo za sprawą tajemniczych artefaktów. Jedną z przydatnych umiejętności będzie lewitacja, która w naturalny sposób odkryje przed nami nowe możliwości eksploracji.
Już wcześniej istniały przesłanki mówiące o tym, iż Control (znane wcześniej pod kryptonimem Project 7) zaoferuje nam rozgrywkę wieloosobową. Patrząc na opis gry w sklepie Microsoftu, można stwierdzić, że fiński developer pracuje na trybem kooperacyjnym. Cóż, brak lokalnego co-opa trochę boli.
Oczywiście sprawa nie jest jeszcze przesądzona i warto czekać na oficjalne komunikaty prasowe. Na koniec przypomnę, że Control ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i XBO. W TYM czeka na was solidna porcja materiałów z rozgrywki.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.