29
18.09.2018, 18:08Lektura na 1 minutę

Metro: Exodus – Świat gry staje się piękniejszy dzięki technologii Nvidia RTX [WIDEO]

Różnicę widać gołym okiem.


Rafał „hraboll” Pieczka

Już w marcu dowiedzieliśmy się, że Metro: Exodus będzie korzystać z dobrodziejstw technologii Nvidia RTX (opartej na architekturze Volta), która integruje najpopularniejsze algorytmy cieniowania i oświetlenia. Dzięki nowym rozwiązaniom można renderować w czasie rzeczywistym choćby okluzję otoczenia, globalne oświetlenie czy odbicia. Do sieci trafił właśnie materiał wideo, który prezentuje wpływ świeżo wprowadzanych funkcji na wygląd postapokaliptycznego świata.

Co istotne, pracownicy studia 4A Games zapewniają, iż wsparcie nowych technologii idzie w parze z dobrą wydajnością gry. Przy włączonym ray-tracingu (technika renderowania, śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym) Metro: Exodus ma bez problemu działać w rozdzielczości 1080p i 60 fps-ach (swoją drogą, podobne rezultaty osiągnięto w przypadku Battlefielda V). I choć pierwsze testy wypadają pomyślnie, to trzeba jednak pamiętać, iż wykonano je na komputerach wyposażonych w wycenianą na 1200 dolarów (ok. 4400 zł) kartę GeForce RTX 2080 Ti.

Metro Exodus pojawi się 22 lutego 2019 roku na PC, PS4 i XBO. TUTAJ znajdziecie obszerną prezentację rozgrywki.


Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze