Diablo: Blizzard nadal pracuje nad „kilkoma projektami”
Fani serii mocno krytykują kieszonkowe Diablo.
Zapowiedź mobilnego Diablo spotkała się z naprawdę dużym niezadowoleniem ze strony fanów zasłużonej marki. Immortal miało być miłą niespodzianką, a ostatecznie stało się obiektem kpin i szyderstw. Pierwszy zwiastun gry zebrał na YouTubie tak wiele negatywnych ocen (ponad 320 tysięcy dislike'ów przy około 2 milionach wyświetleń), że Blizzard postanowił opublikować go raz jeszcze – tym razem z opcją „niepubliczny”. Prócz kciuków w dół zauważymy też masę niepochlebnych komentarzy. Podobno część nieprzychylnych opinii została już usunięta.
Użytkownicy serwisu Reddit określają Diablo Immortal jako „splunięcie w twarz” – niezbity dowód na to, że szefostwo Zamieci ma w głębokim poważaniu oczekiwania najbardziej oddanych sympatyków marki. Swoją drogą, podczas sesji Q&A jeden z fanów zapytał, czy kieszonkowy „diabełek” jest mocno spóźnionym żartem primaaprilisowym.
My god, the savagery. The absolute savagery. #diabloimmortal #Diablo #diablo @LaymenGaming pic.twitter.com/Jvt4XzswzS
— Skill Up reviewing #RDR2 (@SkillUpYT) November 2, 2018
Blizzard próbuje załagodzić całą sytuację. Allen Adham, pełniący rolę producenta wykonawczego, w rozmowie z serwisem Polygon zapewnia, iż nadal powstają projekty, które powinny zainteresować fanów kultowego cyklu. Mobilne Diablo ma trafić w gusta młodszych odbiorców:
Powiedzieliśmy, że mamy kilka zespołów, które pracują nad wieloma projektami osadzonymi w uniwersum Diablo. Takie stwierdzenie pozostaje prawdziwe nawet po wydaniu Diablo III w wersji na Switcha i zapowiedzi Diablo Immortal. (…) Świat ewoluuje zarówno geograficznie, jak i demograficznie. Dla wielu młodych ludzi smartfon jest głównym urządzeniem do grania. W wielu regionach na świecie znajdziemy osoby, które traktują [telefon komórkowy czy tablet – dop. red] jako główne urządzenie do gier. Dlatego chcieliśmy stworzyć grę dla takiego typu odbiorców.
Z materiału serwisu Kotaku dowiemy się, że Blizzard był świadomy oczekiwań fanów (remaster Diablo II, zapowiedź „czwórki” itd.). Na niecałe dwa tygodnie przed startem BlizzConu starano się studzić emocje. Adham odniósł się także do opinii, według których Immortal jest prostym reskinem gry Endless of God – innego projektu firmy NetEase (współautora mobilnego Diablo). Producent wykonawczy zapewnia, że Immortal jest tworzone od podstaw. Assety gry – choć łudząco podobne do tych z Diablo III – mają być czymś świeżym i ekskluzywnym. Jednocześnie Zamieć nie boi się czerpać „inspiracji” z wcześniejszych projektów chińskiego partnera.
Diablo Immortal zadebiutuje w 2019 roku na urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemów Android oraz iOS. Obecnie Blizzard nie ma w planach przeniesienia gry na PC.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.