Sony nie pojawi się na E3
Po raz pierwszy od niemal ćwierćwiecza!
Konferencja Sony to jasny punkt w rozkładzie targów właściwie od zawsze (a konkretniej: od pierwszej odsłony E3, w 1995). Podczas tegorocznego wystąpienia zaprezentowano pierwszy grywalny fragment The Last of Us II (oraz cutscenkę ze słynnym pocałunkiem), zapowiedziano Control (nowa gra Remedy) i Nioha 2, pokazano obszerne materiały ze Spider-Mana i Ghost of Tsushima... ale na podobne rewelacje w przyszłym roku nie ma co liczyć.
Jak informuje Game Informer, firma zdecydowała się nie uczestniczyć w imprezie. Jak tłumaczy (?) jej przedstawiciel:
Wraz z ewolucją branży Sony wciąż szuka innowacyjnych możliwości zaangażowania [swojej – dop. red.] społeczności. Fani PlayStation są dla nas najważniejsi i zawsze chcemy dla nich wprowadzać nowości, myśleć nieszablonowo i eksperymentować z nowymi sposobami dotarcia do graczy. W rezultacie zdecydowaliśmy się nie uczestniczyć w E3 2019 (...) nie możemy się doczekać, by podzielić się z wami naszymi planami.
Nie jest to praktyka nowa. By nie konkurować z dziesiątkami potencjalnych hitów, Blizzard prezentuje swoje nowości na BlizzConie, z kolei Bethesda chowa sporo nowin na okoliczność QuakeConu. Z kolei EA organizuje równoległą do targów imprezę EA Play.
Dziennikarze Game Informera zapytali Sony, czy zamierza iść drogą Electronic Arts, ale wiceprezeska ds. komunikacji, Jennifer Clark, jednoznacznie zaprzeczyła.
Przypomnijmy, że decyzja giganta została ogłoszona wkrótce po tym, jak zdecydował się on skasować PlayStation Experience (PSX), grudniową imprezę, podczas której fani gier Sony mogli sprawdzić nowe tytuły w akcji. Niewykluczone, że wydawca pracuje nad jakimś nowym, autorskim formatem imprezy (okazja jest zresztą pierwszorzędna, bo przed nami 25-lecie marki PlayStation). Jak twierdzi Clarke:
Patrzymy na wydarzenia całościowo, myślimy, jak możemy przemawiać do naszych fanów i nadal ich zachwycać. Czas, w którym odbywały się PSX i E3, nie pozwalał na to.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.