12
22.05.2019, 07:25Lektura na 2 minuty

Half-Life 2: Twórcy World War Z chcieli przygotować remaster, Valve odmówiło

„Jeśli będziemy chcieli to zrobić, zrobimy to sami”.


Paweł „Cursian” Raban

Czekający na zapowiedź trzeciej części przygód Gordona Freemana fani zdążyli już zapewne zapuścić mikołajowe brody i dorobić się kolekcji imponujących zmarszczek. Gdyby historia potoczyła się nieco inaczej, czas w kolejce do geriatry mogliby umilać sobie sesjami z odświeżoną wersją „dwójki”. Studio Saber Interactive, w ostatnim czasie kojarzone przede wszystkim z nieprzesadnie udaną, ale za to świetnie sprzedającą się grą na licencji World War Z, wyraziło w pewnym momencie chęć zajęcia się projektem.

Matthew Karch, współzałożyciel Saber Interactive, w rozmowie z portalem Game Watcher wyjawił, że tuż po zakończeniu prac nad odświeżonymi edycjami pierwszej i drugiej części Halo osobiście zgłosił się do Gabe’a Newella z ofertą odmłodzenia drugiego Half-Life’a:


Skontaktowałem się z Gabem Newellem osobiście, ponieważ znałem go z przeszłości, i powiedziałem, że chcę zrobić remake Half-Life’a  2. To wszystko, czego pragnę. Nie chcę za to żadnych pieniędzy. Zrobię to za udział w zyskach, który nie musi być nawet wielki. Po prostu naprawdę chcę to zrobić, tak bardzo kocham tę grę.


Jak już wiecie z nagłówka, Valve odmówiło, deklarując, że JEŚLI kiedykolwiek zdecyduje się na odświeżenie swego hitu, zrobi to we własnym zakresie. Z jednej strony takie podejście nie powinno nikogo dziwić, z drugiej należy pamiętać, że firma nie ma żadnego problemu z tworzonym przez Crowbar Collective Black Mesa, czyli usprawnioną, komercyjną wersją moda z 2012, przywracającego dawną chwałę „jedynce”.

Optymiści mogliby w tym miejscu zacząć dywagować, że Valve faktycznie planuje ruszyć wreszcie z tematem Half-Life’a. W marcu 2018 Gabe wyraźnie deklarował, że jego firma zamierza ponownie zabrać się za tworzenie gier, a niezbyt ciepło przyjęty Artifact był tylko jednym z kilku projektów. W maju rozpoczęto nawet poszukiwania nowych pracowników – na listę płac planowano wciągnąć między innymi scenarzystę i specjalistę od projektowania poziomów, który ma pojęcie o budowaniu światów w grach 3D. Rzecz jasna na ten moment to wszystko czyste spekulacje, ale nie da się ukryć, że w kontekście nabierającej rumieńców rywalizacji z Epic Games Store Newellowi przydałaby się mocna karta przetargowa.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3209

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze