4
25.02.2020, 16:16Lektura na 2 minuty

Black Mesa: Po 14 latach prac fanowski remake Half-Life’a doczeka się wreszcie ostatecznej premiery

Chwilę to trwało.


Paweł „Cursian” Raban

Jeśli szukacie dowodu na to, że wytrwałość w drodze do celu popłaca, pomyślcie o Adamie Englesie, obecnym szefie studia Crowbar Collective. W marcu 2006 roku dołączył do dwóch byłych kumpli z klasy, by razem stworzyć odświeżoną wersję pierwszego Half-Life’a. Wówczas projekt miał być po prostu zwykłym modem, nad którym pracowali zupełnie za darmo. Został on zresztą ukończony i można go było bezpłatnie pobrać już w 2012.

Odzew ze strony graczy okazał się na tyle pozytywny, że projektem zainteresowało się samo Valve. W rezultacie postanowiono pójść znacznie dalej i wprowadzić poważniejsze zmiany. W maju 2015 gra trafiła na Steama jako osobny, płatny projekt. Do czasu ostatecznej premiery miało jednak jeszcze upłynąć wiele wody w Wiśle.

O tym, że oczekiwanie powoli dobiega końca dowiedzieliśmy się już pod koniec zeszłego roku, kiedy to udostępniona została wersja zawierająca wszystkie poziomy. Przed ogłoszeniem finału prac, twórcy chcieli się jednak jeszcze upewnić, że wyłapali wszystkie błędy i zdecydowali się publiczną wersję beta. Pomysł okazał się całkiem sensowny i udało się dzięki niemu wprowadzić sporo ważnych poprawek.

Crowbar Collective uznało, że jest wreszcie gotowe na finalną premierę swego dzieła. Będzie ona miała miejsce 5 marca. Nie oznacza to oczywiście, że w przyszły czwartek Engles i ekipa rzucą myszami, rozwalą się na kanapach i zaczną napawać sukcesem. Szef studia otwarcie stwierdza, że Black Mesa nie jest i nigdy nie będzie grą idealną, ale zamierza nadal nad nią pracować i wytrwale eliminować ewentualne niedociągnięcia. Zapewnia też, że te słowa nie są w żadnym razie próbą usprawiedliwienia potencjalnych problemów, a jedynie uczciwym postawieniem sprawy. Nauczył się tego podobno od twórców Astroneera, którzy przed premierą swego działa postąpili w podobny sposób i bardzo mu zaimponowali.

Black Mesa nie jest jedyną marcową atrakcją dla fanów marki, bo pod koniec miesiąca na rynek trafi też VR-owe Half-Life: Alyx. Przypomnijmy, że do tego czasu można ogrywać poprzednie odsłony serii zupełnie za darmo.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3209

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze