9
27.02.2020, 08:46Lektura na 2 minuty

GOG zmienia politykę zwrotów: teraz mamy na to aż miesiąc, a sama gra może zostać pobrana i uruchomiona

Good Old GOG, prawda?


Witold Tłuchowski

CD Projekt od samego swojego początku (no dobra, nie wiem, jak to wyglądało w bazarowych czasach) cieszy się wizerunkiem firmy przyjaznej graczom: czy to jako dystrybutor, gdy na rynek wprowadzał bogate, spolonizowane edycje gier oraz tanie serie w stylu eXtra Klasyki, czy już jako developer, kiedy to kolejne Wiedźminy pozbawione były DRM-ów, a trzecia część doczekała się garści darmowych DLC i faktycznie wartych swojej ceny dużych dodatków. Firma wyszła przed szereg również ostatnio, zapowiadając, że posiadacze Cyberpunka na XBO odbiorą darmową kopię tytułu na następną konsolę Microsoftu.

Ucieleśnieniem tego prokonsumenckiego nastawienia jest GOG, czyli platforma CD Projektu. Sklep akcentuje brak DRM-ów, pełne wsparcie techniczne, wsłuchiwanie się w głos graczy etc. Najnowszym tego przejawem jest ostatnia zmiana polityki zwrotów: od teraz mamy na to nawet 30 dni od zakupu. Jak możemy przeczytać w ogłoszeniu:


W GOG wierzymy, że gracze powinni być zawsze na pierwszym miejscu. Dlatego każdy z elementów naszego sklepu i ekosystemu został stworzony z myślą o Was, szczególnie jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa zakupów i Waszego zadowolenia. Najnowsza aktualizacja dobrowolnej polityki zwrotów jest kolejnym z elementów tej układanki. Można ją podsumować jednym zdaniem: od teraz możecie otrzymać pełny zwrot, do 30 dni od daty zakupu produktu, nawet jeśli gra została pobrana i uruchomiona. Właśnie tak. Ta zmiana jest możliwa przede wszystkim dzięki temu, że szanujecie czas i ciężką pracę włożoną przez twórców w produkcję gier, które kupujecie na GOG.COM, dzięki temu, że gracie fair. Dziękujemy Wam za to i wierzymy, że to dla Was ważne.


To o tyle spora zmiana, że do tej pory ściągnięcie i uruchomienie gry uniemożliwiało uzyskanie zwrotu pieniędzy (chyba że powodem były problemy techniczne). Platforma zastrzega sobie jednak prawo do odmowy w niektórych przypadkach – proces nie jest bowiem w pełni automatyczny jak na Steamie, tylko wymaga kontaktu z obsługą techniczną.

Więcej o nowej polityce zwrotów przeczytacie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze