11
9.04.2020, 09:12Lektura na 3 minuty

CD Projekt: Wiedźmin z najlepszą sprzedażą od roku premiery, GOG ze stukrotnym wzrostem zysków [WIDEO]

Z pewnością 2019 był dla firmy niezwykle udany.


Witold Tłuchowski

Non stop słyszymy o sukcesach CD Projektu, a nowa gra studia, Cyberpunk 2077, jest jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku. Nie można jednak zapominać, że firma od pięciu lat nie wypuściła na rynek żadnej dużej gry, a ani Gwint, ani tym bardziej Wiedźmińskie opowieści nie okazały się takimi hitami, jak oczekiwano.

Spółka opublikowała raport za rok finansowy 2019, który trudno nazwać nieudanym. CD Projekt wypracował w tym czasie 175 milionów złotych zysku netto przy 521 milionach złotych przychodów ze sprzedaży – były to kolejno wyniki wyższe o 57,7% i 43,6% niż w 2018.

Wciąż głównym filarem sukcesu firmy pozostaje Wiedźmin 3. Miniony rok był dla gry drugim najlepszym w historii. Swoją cegiełkę dołożyła oczywiście premiera na Nintendo Switchu (11% w ogólnej sprzedaży), ale największy wzrost można było zauważyć na komputerach. W 2019 do graczy trafiło więcej pecetowych kopii niż kiedykolwiek wcześniej i stanowiły one aż 53% całości. W tym czasie Xbox One wygenerował 10%, a PS4 26% sprzedaży. Po raz kolejny wzrósł też udział dystrybucji cyfrowej – osiągnęła pułap 82%.

Spójrzcie zresztą na poniższe wykresy przygotowane przez CD Projekt:

wiedzmin-3-sprzedaz-z-podzialem-na-platformy-2019-2019_4bwh.JPG

Wiedźmin 3 sprzedał się też najlepiej w Europie (37,2%), następnie w Azji (27,9%) i w końcu w Ameryce Północnej (25,6%).

Cieszy także odbicie się GOG-a. Przed rokiem donosiliśmy o zysku sklepu wynoszącym ledwie kilkadziesiąt tysięcy złotych – jak na taką skalę obrotu była to suma niebezpiecznie niska. W 2019 było jednak o wiele lepiej, co najlepiej obrazuje poniższe zdanie:


Zysk netto segmentu GOG.com za rok 2019 wyniósł 2 983 tys. zł i był o 2 953 tys. zł wyższy niż w okresie porównawczym.


2,9 miliona złotych zysku netto przy blisko 48 milionach zysku brutto (wzrost o 5,3% względem 2018) jest zdecydowanie lepszy wynikiem niż przed rokiem.

Z raportu dowiedzieliśmy się także, że cały CD Projekt zatrudnia 1044 osoby (o 18% więcej niż w 2018). Zdecydowana większość pracuje w samym CD Projekt Red – 872 osoby, przy 172 zatrudnionych przy GOG-u. Z tego 21% to obcokrajowcy (największą grupę stanowią Ukraińcy, 28 osób, zaraz po nich są Rosjanie – 22 osoby).

Na koniec małe podsumowanie wideo od Piotra Nielubowicza, wiceprezesa ds. finansowych.

Pełny raport znajdziecie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze