Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCD Projekt: Wiedźmin z najlepszą sprzedażą od roku premiery, GOG ze stukrotnym wzrostem zysków [WIDEO]

Witold czwartek, 9 kwietnia 2020, 9:12 News

Z pewnością 2019 był dla firmy niezwykle udany.

Non stop słyszymy o sukcesach CD Projektu, a nowa gra studia, Cyberpunk 2077, jest jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku. Nie można jednak zapominać, że firma od pięciu lat nie wypuściła na rynek żadnej dużej gry, a ani Gwint, ani tym bardziej Wiedźmińskie opowieści nie okazały się takimi hitami, jak oczekiwano.

Spółka opublikowała raport za rok finansowy 2019, który trudno nazwać nieudanym. CD Projekt wypracował w tym czasie 175 milionów złotych zysku netto przy 521 milionach złotych przychodów ze sprzedaży – były to kolejno wyniki wyższe o 57,7% i 43,6% niż w 2018.

Wciąż głównym filarem sukcesu firmy pozostaje Wiedźmin 3. Miniony rok był dla gry drugim najlepszym w historii. Swoją cegiełkę dołożyła oczywiście premiera na Nintendo Switchu (11% w ogólnej sprzedaży), ale największy wzrost można było zauważyć na komputerach. W 2019 do graczy trafiło więcej pecetowych kopii niż kiedykolwiek wcześniej i stanowiły one aż 53% całości. W tym czasie Xbox One wygenerował 10%, a PS4 26% sprzedaży. Po raz kolejny wzrósł też udział dystrybucji cyfrowej – osiągnęła pułap 82%.

Spójrzcie zresztą na poniższe wykresy przygotowane przez CD Projekt:

Wiedźmin 3 sprzedał się też najlepiej w Europie (37,2%), następnie w Azji (27,9%) i w końcu w Ameryce Północnej (25,6%).

Cieszy także odbicie się GOG-a. Przed rokiem donosiliśmy o zysku sklepu wynoszącym ledwie kilkadziesiąt tysięcy złotych – jak na taką skalę obrotu była to suma niebezpiecznie niska. W 2019 było jednak o wiele lepiej, co najlepiej obrazuje poniższe zdanie:

Zysk netto segmentu GOG.com za rok 2019 wyniósł 2 983 tys. zł i był o 2 953 tys. zł wyższy niż w okresie porównawczym.

2,9 miliona złotych zysku netto przy blisko 48 milionach zysku brutto (wzrost o 5,3% względem 2018) jest zdecydowanie lepszy wynikiem niż przed rokiem.

Z raportu dowiedzieliśmy się także, że cały CD Projekt zatrudnia 1044 osoby (o 18% więcej niż w 2018). Zdecydowana większość pracuje w samym CD Projekt Red – 872 osoby, przy 172 zatrudnionych przy GOG-u. Z tego 21% to obcokrajowcy (największą grupę stanowią Ukraińcy, 28 osób, zaraz po nich są Rosjanie – 22 osoby).

Na koniec małe podsumowanie wideo od Piotra Nielubowicza, wiceprezesa ds. finansowych.

Pełny raport znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD Projekt,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 10 kwietnia 2020, 22:36   DETHKARZ
Dali Warcrafty i Diablo, które tylko u nich jest, więc wiadomo, że GoG musiał się odbić od dna.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 22:10   gbaranek
Kurcze, gog ma jeszcze długą drogę przed sobą. 3 miliony na rok, to raptem pensja kilkunastu programistów... Pojedyncza gra potrafi generować dużo większe przychody, niż cały dochód brutto z tej platformy, na której są już tysiące gier! Mimo to kibicuję im z całych sił. Osobiście, jak mam wybór, to też wybieram gog.com
czwartek, 9 kwietnia 2020, 20:35   CzlowiekKukurydza
*freelancerów. Uwielbiam edycję postów na tej stronie.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 20:31   CzlowiekKukurydza
@paintball_X Wątpię żeby programiście byli tam na etacie. Zwykle bierze freelanderów którym zleca im się konkretne zadanie po którego wypełnieniu dostają kasę i tak współpraca się kończy. Można powiedzieć, że 'oddają questa'.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 15:27   zadymek
"2,9 miliona złotych zysku netto przy blisko 48 milionach zysku brutto (wzrost o 5,3% względem 2018) jest zdecydowanie lepszy wynikiem niż przed rokiem."
Byle tak dalej, na pohybel Parze.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 11:40   Scouser
@paintball_X - zwolnionych to dość mocne słowo. Wydaje mi się, że większość programistów pracuje na umowy zlecenia lub B2B więc po prostu to jest zakończenie współpracy, a nie zwolnienie.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 11:20   MegaStorm
@morphisiusz: Skąd ta informacja?
czwartek, 9 kwietnia 2020, 10:21   paintball_X
Ciekawe ile osób zostanie zwolnionych po premierze Cyberpunka. Szykuje się kolejna aferka ze zwolnieniami. Gra odnosi sukces, bije rekordy popularności i sprzedaży więc zwolnionych zostaje 600 osób.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 10:02   morphisiusz
Szkoda że Cyberpunk znowu został przesunięty :C :C.
czwartek, 9 kwietnia 2020, 9:37   Rad14
To fajnie że się sprzedaje, ale trudno się dziwić. Ja np. kupiłem wiedźmina w wersji GOTY (wszystkie dodatki) za 45 zł. W takiej cenie to grzech nie kupić :) A taka promocja była w 2019 na steamie co najmniej kilka razy w ciągu roku. Taka polityka cenowa prowadzona przez CDP widocznie popłaca. Za to niektórzy inni wydawcy za średniaki sprzed 10 lat liczą sobie po dwie stówy... Przynajmniej w przyszłości wiem, której marce będę wierny i nie będę żałował swoich pieniędzy. :)

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Właściciel Techlandu najbardziej bogacącym się Polakiem podczas epidemii

News
niedziela, 28 czerwca 2020

wlasciciel-techlandu-najbardziej-bogacacym-sie-polakiem-podczas-epidemii Na liście Forbesa znalazło się miejsce również dla innych przedstawicieli branży gier – choćby założycieli CD Projekt RED.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z