Doom Eternal z trzykrotnie lepszą sprzedażą od poprzedniej części
Szczerze mówiąc, nie jesteśmy zdziwieni.
Marzec zdecydowanie należy zaliczyć do udanych – no, przynajmniej pod kątem gier. Spośród grona świetnych tytułów, które trafiły w zeszłym miesiącu na rynek, szczególne miejsce w naszych sercach zajmuje Doom Eternal. Produkcji id Software udała się zresztą rzecz niemożliwa – przewyższała jakością swoją poprzedniczkę, zachwycając i krytyków, i graczy. W parze ze świetnymi ocenami poszła ogromna popularność tytułu – aż do tej nie wiedzieliśmy jednak, że była aż tak duża.
SuperData opublikowało właśnie dane dotyczące cyfrowej sprzedaży gier wideo w minionym miesiącu. Wynika z nich, iż nowy Doom poradził sobie wyśmienicie – pod względem zarobków zameldował się na piątym miejscu wśród produkcji pecetowych (gdzie wyprzedziły go tylko popularne produkcje zarabiające na mikropłatnościach) i na czwartym konsolowych.
Dowiedzieliśmy się również, ile sztuk gry trafiło do klientów w ciągu 11 dni od premiery. Doom Eternal może pochwalić się 3 milionami sprzedanych cyfrowych kopii – i to tylko w marcu. To wynik ponad trzykrotnie lepszy niż poprzedniej odsłony, która przez 18 dni w maju 2016 znalazła 957 tysięcy nabywców (mówimy tylko o cyfrowych wydaniach). Z pewnością Eternalowi w uzyskaniu takiego rezultatu pomogła w jakimś stopniu pandemia, ale i tak robi on wrażenie. Nie wiemy natomiast niestety, jak prezentuje się sprzedaż wersji fizycznych (i prędko się nie dowiemy, ponieważ Bethesda niechętnie dzieli się takimi danymi).
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.