Cyberpunk 2077: Informacje na temat ray-tracingu oraz zwiastun w polskiej wersji językowej [WIDEO]
Poważne pytanie: kto z was zamierza grać po polsku?
Zdaję sobie sprawę, że Cyberpunk mógł niektórym mocno obrzydnąć w ciągu ostatnich kilkunastu godzin – w końcu w branży nie mówi się teraz o niczym innym. Czterogodzinne demo wzbudziło zachwyt dziennikarzy (również podzieliłem się moimi pierwszymi wrażeniami, więcej przeczytacie we wtorek w nowym numerze CD-Action), ale wciąż warto trzymać entuzjazm na wodzy. CD Projekt nie ograniczył się jednak jedynie do prezentacji nowego gameplayu i trailera, od razu zapowiadając anime powstające we współpracy z Netfliksem. Okazję do promocji wykorzystują również inne firmy – Nvidia postanowiła opowiedzieć nam odrobinę o technicznej stronie produkcji.
O obsłudze ray-tracingu przez Cyberpunk 2077 wiemy już od dawna, jednak teraz poznaliśmy kilka szczegółów na ten temat. W grze technologia ta zostanie wykorzystana do tworzonego rozproszonego oświetlenia (ma to zapewnić wiarygodne rozjaśnianie miasta przez słońce, księżyc czy... neony), realistycznych odbić (na wszystkich powierzchniach i nawet na dystansie kilku kilometrów), okluzji otoczenia (dzięki czemu cienie mają być bardziej cieniste) oraz generowania samych cieni. Oczywiście, hasła hasłami, ale istotne jest to, jak ray-tracing sprawdza się w praktyce:
Nvidia zapowiedziała także wsparcie DLSS 2.0 dla tytułu. Deep Learning Super Sampling wykorzysta sztuczną inteligencję, procesy uczenia maszynowego i sieci neuronowe do zwiększenia liczby wyświetlanych na sekundę klatek oraz podwyższenia rozdzielczości. Firma potwierdziła też po raz kolejny, iż Cyberpunk 2077 będzie dostępny od momentu premiery w GeForce Now.
Wiem jednak, że nie po to tu przyszliście. Przed wami opublikowany wczoraj zwiastun w polskiej wersji językowej:
Cyberpunk 2077 na pecety, PS4 i Xboksa One trafi 19 listopada. Tytuł pojawi się też na konsolach nowej generacji.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.