Witchfire: Nowa gra The Astronauts w akcji na krótkich fragmentach [WIDEO]
O premierze wciąż ani słowa.
Założyciele People Can Fly – Adrian Chmielarz, Michał Kosieradzki i Andrzej Poznański – odeszli ze swojego studia w momencie, gdy przejęło je w 2012 Epic Games. Branżowi weterani już dwa miesiące później ogłosili otwarcie nowej firmy, The Astronauts, a ich pierwszym projektem było zaskakująco spokojne (w porównaniu z poprzednimi dziełami developerów) Zaginięcie Ethana Cartera. Pomimo niemałego sukcesu na polu gier narracyjnych zespół zatęsknił za dynamicznymi shooterami – i tak powstało Witchfire.
No, tak powstaje, ponieważ tytuł zapowiedziano pod koniec 2017, a wciąż nie wiemy, kiedy przyjdzie nam w niego zagrać. Twórcy w miarę regularnie dzielą się doniesieniami na temat postępów prac (przed rokiem mogliśmy zobaczyć np. półminutowy fragment rozgrywki), ale trudno na ich podstawie wnioskować nawet przybliżoną datę premiery.
W najnowszym wpisie na developerskim blogu Adrian Chmielarz opisał drogę do kolejnego wewnętrznego dema, które prezentowałoby podstawy systemu walki i domyślną pętlę rozgrywki (sam twórca przywołał przy tym termin „30 second of fun”). Wcześniej zespół nie był do końca zadowolony z efektów prac, ale przy najnowszym buildzie wszystko zgrało się idealnie. Chmielarz zaznacza przy tym, że pomimo sporego postępu tempo produkcji wciąż przebiega nieprzesadnie szybko, na co przede wszystkim wpływ ma pandemia i wymuszona przez nią praca zdalna.
Rychłej premiery więc wciąż nie możemy się spodziewać (ani jej zapowiedzi), ale studio ma przynajmniej dla nas dwa krótkie fragmenty rozgrywki: