Marvel’s Avengers: Pomimo przeciętnych recenzji gra poradziła sobie na rynku dobrze
Pytanie tylko, czy po takiej marce nie oczekiwalibyśmy jeszcze większych liczb.
Square Enix weszło w posiadanie jednej z bardziej pożądanych licencji naszej branży i postanowiła zrobić wszystko, by wykorzystać ją do maksimum. Stąd zapewne wziął się pomysł, by superbohaterów Marvela wrzucić do gry-usługi: loot brawlera, do którego będziemy wracać latami i przy którym zostawimy fortunę, kupując kolejne skórki dla naszych postaci. Niestety (a może na szczęście dla naszych portfelów?) projekt do końca nie wypalił – wydawca mógł ignorować chłodne przyjęcie zarówno przez graczy, jak i recenzentów, ale szybki odpływ fanów z serwerów musiał wzbudzić jego niepokój.
Twórcy są co prawda przekonani, że w przyszłości gracze powrócą do ich produkcji, lecz w tym momencie przy Avengersach swój czas spędza niewiele osób (na Steamie jest ich ok. 1000). Okazuje się jednak, iż sam tytuł sprzedał się bardzo dobrze. Według danych analitycznej firmy SuperData po cyfrową edycję Marvel’s Avengers sięgnęło we wrześniu aż 2,2 miliona osób.
To drugi najlepszych debiut pod względem sprzedaży cyfrowej w historii Square Enix (pierwsze miejsce należy do wydanego w tym roku Final Fantasy VII Remake). SuperData dodaje również, że jest to wynik porównywalny z tym osiągniętym przez Spider-Mana, choć należy pamiętać, że produkcja Insomniac Games ukazała się wyłącznie na PS4.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.