1
14.01.2021, 11:18Lektura na 2 minuty

Steam podsumowuje 2020. 120 milionów graczy miesięcznie, wzrost spędzanego czasu w grach o połowę

A to dopiero początek, bo niedługo ruszy Steam China.


Witold Tłuchowski

Dla Valve był to z pewnością udany rok. Firma wypuściła nareszcie kolejnego Half-Life'a (choć wciąż nie „trójkę”), który nie tylko został świetnie przyjęty, ale także pomógł zwiększyć popularność gogli VR. Klejnotem w koronie pozostaje jednak niezmiennie Steam. Platforma ta w 2020 cieszyła się największą popularnością w historii, co doskonale widać w najnowszym podsumowaniu.

Podane liczby faktycznie mogą robić wrażenie, szczególnie że w omawianym okresie pobito szereg rekordów. Każdego miesiąca Steama używało 120 milionów graczy, a codziennie aż 62,6 miliona. Rekord liczby jednocześnie grających znaliśmy już wcześniej – 24,8 miliona. Spędziliśmy też łącznie o 50,7% więcej godzin na graniu niż przed rokiem.

Wzrosty te odcisnęły się także na wynikach sklepu: co miesiąc 2,6 miliona osób korzystało z niego po raz pierwszy w życiu. W porównaniu z 2019 zakupiono również o 21,4% więcej gier.

Wzrosła też popularność Festiwalu Gier Steam, czyli imprezy, podczas której twórcy udostępniają na krótki czas dema swoich nadchodzących tytułów. Jeżeli w wiosennej edycji wersje demonstracyjne aktywowano niespełna 0,6 miliona razy, tak latem było to już 3,1 miliona, a jesienią aż 5,1 miliona.

W podsumowaniu nie mogło też zabraknąć tematu VR. Ponad 1,7 miliona użytkowników zagrało w VR-owe produkcje w 2020 po raz pierwszy. Segment ten przyniósł na Steamie o 71% większe przychody niż w 2019 (spora w tym zasługa Half-Life'a, ale i bez niego wzrost wynosiłby 32%). Ciekawostką może być również wzrost graczy korzystających z kontrolerów – w zeszłym roku było ich 46,6 miliona, co jest skokiem o prawie 15 milionów.

Większa liczba użytkowników przełożyła się jednak na większe obciążenie dla samej platformy:


W połączeniu z jedną z największych premier tego roku w postaci Cyberpunk 2077, uzyskaliśmy nowy rekord ruchu sieciowego pobierania równy 52 Tb/s (26 Tb/s dla samego okresu pobierania wstępnego), co podwoiło nasz poprzedni szczytowy ruch sieciowy.


Valve zdradziło także plany rozwoju na 2021. Wśród nich znalazło się dalsze rozwijanie programu lojalnościowego (w postaci punktów Steam), kolejne eksperymenty w Laboratorium, odświeżenie aplikacji mobilnej platformy, „doszlifowanie niektórych aspektów, z którymi zmaga się większość użytkowników”, i zwiększenie kompatybilności z Linuksem. Zdecydowanie najważniejsze są jednak plany uruchomienia Steam China, co ma nastąpić jeszcze na początku tego roku.

Szczegółowe podsumowanie znajdziecie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze