1.02.2023, 13:15Lektura na 2 minuty

343 Industries zaskakuje skalą zwolnień. Przyszłość Halo to Unreal Engine

343 Industries jest odpowiedzialne za serię Halo, lecz studio doświadcza ostrych zmian. Skala zwolnień jest przytłaczająca, a w planach pojawiła się również przesiadka na Unreal Engine.

Microsoft podjął decyzję o cięciach etatów w 343 Industries, a niektórzy deweloperzy otwarcie to krytykowali. Należy do nich m.in. Patrick Wren, który w 343 spędził osiem lat, a teraz przeszedł do Respawn Entertainment. Jego zdaniem zwolnienia w studiu odpowiedzialnym za Halo są błędem i problem leży przede wszystkim w niekompetentnym kierownictwie. To tylko przykład ukazujący emocje towarzyszące ogólnej rozmowie o Halo i 343 Industries, a niedawno do całej sprawy odniósł się sam Phil Spencer, który zapewnił, że Halo pozostanie krytycznie ważne dla tego, co robi Xbox.

Mimo tego atmosfera wciąż jest gorąca i podsycają ją doniesienia o zaskakująco dużej skali zwolnień w 343 Industries. Microsoft odmówił podania oficjalnych danych, lecz Jason Schreier donosi na łamach Bloomberga, że chodzi o cięcia etatów co najmniej 95 osób. Jakby tego było mało, lista zwolnień ma obfitować w weteranów i pracowników wyższego szczebla, którzy mieli duży wpływ na przebieg prac. Podobno niektórzy tymczasowi wykonawcy dowiedzieli się o swojej sytuacji z zaledwie kilkudniowym wyprzedzeniem.

Ludzie zaczęli snuć domysły, że skoro sytuacja prezentuje się tak radykalnie, to najpewniej seria Halo zostanie przejęta przez inne studio. Mimo to z oficjalnych źródeł pojawiają się zapewnienia o pozostawieniu przygód Master Chiefa w rękach 343, czego dobrym przykładem jest wypowiedź Matta Booty'ego, stojącego na czele Xbox Game Studios.


343 pozostanie wewnętrznym studiem odpowiedzialnym za prace nad Halo i będzie domem dla Halo.


Matt Booty

Zwolnienia nie są jedyną kwestią wzbudzającą emocje, ponieważ uwagę zwraca także chęć przejścia na Unreal Engine. Porzucenie dotychczasowego Slipspace Engine jest motywowane choćby korzeniami przestarzałego kodu, które sięgają lat 90. Dochodzi jeszcze fakt, że wielu pracowników narzeka na niską przystępność w obsłudze silnika Slipspace. Aktualne prace związane z rozbudową Halo Infinite są w dużej mierze spowalniane właśnie przez problematyczność towarzyszącą pracy ze Slipspace Engine. Co ciekawe, w przeszłości zarząd 343 miał już wielokrotnie rozważać zmianę silnika, ale dopiero niedawno temat nabrał większego rozmachu.

Co przyniesie przyszłość? Według doniesień nowi ojcowie Halo mają stopniowo budować projekt o nazwie Tatanka. Całość rozpoczęła swój żywot z nastawieniem na gatunek battle royale, lecz to może jeszcze ulec zmianie. Nadzieje są takie, że zmiana silnika ułatwi życie deweloperom, ale jedną z potencjalnych obaw może być kwestia „duszy serii Halo”. Czy zostanie ona zatracona w natłoku radykalnych zmian?


Czytaj dalej

Redaktor
Marcin Hołowacz

Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.

Profil
Wpisów375

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze