około 2 godziny temuLektura na 2 minuty

Analitycy Microsoftu zastanawiają się, dlaczego niektórzy nie chcą wydawać gier na Xboksa

Zespół Xbox Research otrzymał zadanie wyciągnięcia od developerów informacji, dlaczego ich tytuły omijają Xboksa.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Założeniem Xbox Research jest zebranie informacji zwrotnych od developerów – zarówno tych, którzy mieli już okazję wydać swój twór na platformie Microsoftu, jak i tych, którzy się przed tym wciąż wstrzymują. Gigant z Redmond pragnie się dowiedzieć, co mógłby poprawić, co się twórcom podoba, a co nie.


Co jest nie tak z Xboksem?

Swego czasu swoją opinią w tym temacie podzielił się jeden z byłych pracowników Naughty Dog i nie krył on swojej niechęci do Xboksa Series S. O tym, że rzeczona konsolka jest sporym problemem dla twórców, może poświadczyć choćby przełożony o kilka miesięcy xboksowy debiut Baldur's Gate'a 3, wynikający z tego, że Larian głowił się nad tym, jak skłonić grę do przyzwoitego działania na sprzęcie o wątpliwej wydajności.

Analogiczna sytuacja ma obecnie miejsce w przypadku Black Myth: Wukong, który został wydany na pecety i PlayStation 5. Port na Xboksy dopiero powstaje, aczkolwiek Microsoft utrzymuje, że nie ma to nic wspólnego z ograniczeniami sprzętowymi jego konsol. Zdaniem Paula Tassiego z Forbes, w grę może wchodzić umowa pomiędzy Game Science i Sony, niemniej faktem pozostaje, że przygody małpiego króla na komputerach osobistych zadebiutowały, Xboksy zaś ominęły szerokim łukiem – ile więc jest prawdy w tych doniesieniach, trudno określić.

Wracając do tematu programu Xbox Research – gigant z Redmond chce poznać opinię na temat udostępnianych przez siebie narzędzi, sposobów dostrajania wydajności produkcji wydawanych na jego platformę oraz praktycznie każdego aspektu procesu tworzenia gry na Xboksa. Microsoft zapewnia przy tym, że równie cenne są opinie twórców, którzy z tymi konsolami nie mieli wiele wspólnego:


Chcemy usłyszeć od każdego, kto pracuje nad grami lub pomaga wspierać studia gier, ponieważ jeśli możemy ułatwić ci życie, uczyni to gry lepszymi. Jeśli nie korzystasz z Xboksa, chcielibyśmy dowiedzieć się dlaczego. I szczerze mówiąc, jeśli korzystasz z produktów naszej konkurencji, prawdopodobnie masz świetną perspektywę, z której moglibyśmy się uczyć!


Deborah Hendersen – główny badacz użytkowników Xbox

Oczywiście zapewnienia Microsoftu co do tego, że chce poznać opinię wszystkich twórców gier, mają mały haczyk – korporację interesują jedynie developerzy ze Stanów Zjednoczonych. Więcej na temat Xbox Research możecie przeczytać na stronie programu.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1188

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze