Arm Accuracy Super Resolution: Technologia upscalingu obrazu zawita na smartfony

Zaprezentowana przez Arm technologia Accuracy Super Resolution reklamowana jest jako najlepsze w swojej klasie otwartoźródłowe rozwiązanie do upscalingu na urządzeniach mobilnych. Wychodzi więc na to, że pececiarze mają swoje DLSS, FSR i XeSS, z kolei osoby lubujące się w graniu na smartfonach będą mogły wykorzystać możliwości oferowane przez ASR. Warto więc przyjrzeć się temu, jak propozycja Arm radzi sobie w akcji.
Arm Accuracy Super Resolution
Technologia Arm bazuje drugiej wersji FidelityFX Super Resolution ze stajni AMD, czyli wspomnianego już we wspomnianym akapicie FSR. ASR wprowadza oczywiście szereg autorskich rozwiązań i usprawnień, które mają na celu przenieść potencjał upscalingu na urządzenia mobilne. Tak jak FSR2, tak i Accuracy Super Resolution korzysta z upscalingu czasowego, aby poprawić wydajność gier i zwiększyć ich płynność przy jak najmniejszym uszczerbku na jakości wyświetlanego obrazu.
Jako przykład możliwość ASR Arm skorzystał z przygotowanej zawczasu sceny przedstawiającej miejską alejkę i restaurację:

Wyniki pozyskane w wyniku testu przeprowadzonego na komercyjnym urządzeniu wyposażonym w procesor graficzny Arm Immortalis-G720 i wyświetlacz o rozdzielczości 2800×1260 dowodzą, że Arm rzeczywiście nie rzuca słów na wiatr, a opracowana przez firmę technologia jest w stanie dostarczyć zauważalny wzrost wydajności:

Co więcej, inżynierowie pochwalili się, że wykorzystanie ASR pozwoliło wygenerować wysokiej jakości obraz przy jednoczesnym utrzymaniu względnie niskiej temperatury sprzętu. Podczas renderowania danej sceny w natywnej rozdzielczości temperatura ta bez wątpienia byłaby wyższa, co mogłoby doprowadzić do przegrzania urządzenia i, co za tym idzie – jego dławienia i zacinania.
Arm ogłosił przy tym, że zamierza podzielić się efektami swojej pracy ze wszystkimi chętnymi osobami. Accuracy Super Resolution zostanie udostępnione na otwartoźródłowej licencji MIT, dzięki czemu developerzy będą mogli swobodnie eksperymentować z rzeczoną techniką upscalingu i implementować ją w swoich projektach.
Czytaj dalej
-
Premiera Terminator 2D: No Fate opóźniona. Powodem problemy z zawartością edycji...
-
„Skyrimowa babcia” znów kończy karierę. To ma być definitywny koniec jej...
-
Twórcy Resident Evil Requiem mają wątpliwości, czy ich gra straszy....
-
Powstaje nowa gra ze świata „Władcy Pierścieni”? Szykuje się konkurencja...