12.07.2024, 13:00Lektura na 2 minuty

Arm Accuracy Super Resolution: Technologia upscalingu obrazu zawita na smartfony

Zastosowanie Arm Accuracy Super Resolution nie tylko pozwoli uzyskać większą płynność obrazu w grach, ale również zredukuje zużycie baterii.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Zaprezentowana przez Arm technologia Accuracy Super Resolution reklamowana jest jako najlepsze w swojej klasie otwartoźródłowe rozwiązanie do upscalingu na urządzeniach mobilnych. Wychodzi więc na to, że pececiarze mają swoje DLSS, FSR i XeSS, z kolei osoby lubujące się w graniu na smartfonach będą mogły wykorzystać możliwości oferowane przez ASR. Warto więc przyjrzeć się temu, jak propozycja Arm radzi sobie w akcji.


Arm Accuracy Super Resolution

Technologia Arm bazuje drugiej wersji FidelityFX Super Resolution ze stajni AMD, czyli wspomnianego już we wspomnianym akapicie FSR. ASR wprowadza oczywiście szereg autorskich rozwiązań i usprawnień, które mają na celu przenieść potencjał upscalingu na urządzenia mobilne. Tak jak FSR2, tak i Accuracy Super Resolution korzysta z upscalingu czasowego, aby poprawić wydajność gier i zwiększyć ich płynność przy jak najmniejszym uszczerbku na jakości wyświetlanego obrazu.

Jako przykład możliwość ASR Arm skorzystał z przygotowanej zawczasu sceny przedstawiającej miejską alejkę i restaurację:

Źródło: https://community.arm.com/arm-community-blogs/b/graphics-gaming-and-vr-blog/posts/introducing-arm-accuracy-super-resolution

Wyniki pozyskane w wyniku testu przeprowadzonego na komercyjnym urządzeniu wyposażonym w procesor graficzny Arm Immortalis-G720 i wyświetlacz o rozdzielczości 2800x1260 dowodzą, że Arm rzeczywiście nie rzuca słów na wiatr, a opracowana przez firmę technologia jest w stanie dostarczyć zauważalny wzrost wydajności:

Źródło: https://community.arm.com/arm-community-blogs/b/graphics-gaming-and-vr-blog/posts/introducing-arm-accuracy-super-resolution

Co więcej, inżynierowie pochwalili się, że wykorzystanie ASR pozwoliło wygenerować wysokiej jakości obraz przy jednoczesnym utrzymaniu względnie niskiej temperatury sprzętu. Podczas renderowania danej sceny w natywnej rozdzielczości temperatura ta bez wątpienia byłaby wyższa, co mogłoby doprowadzić do przegrzania urządzenia i, co za tym idzie – jego dławienia i zacinania.

Arm ogłosił przy tym, że zamierza podzielić się efektami swojej pracy ze wszystkimi chętnymi osobami. Accuracy Super Resolution zostanie udostępnione na otwartoźródłowej licencji MIT, dzięki czemu developerzy będą mogli swobodnie eksperymentować z rzeczoną techniką upscalingu i implementować ją w swoich projektach.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1214

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze