Assassin’s Creed: „Chińska” część na smartfony i VR u Zuckerberga. Quo vadis, spin-offy?

Podczas Ubisoft Forward 2023 pokazano nie tylko wyczekiwane Assassin’s Creed Mirage, ale także mniejsze gry z tego uniwersum. Nie pobilliśmy rekordu pięciu zapowiedzi z poprzedniego roku, ale i tak ujrzeliśmy dwa spin-offy.
Pierwszy to Assassin’s Creed Project Jade. Jak dowiedzieliśmy się wcześniej, jest to pierwsza część w tradycyjnej asasynowej konwencji osadzona w Chinach. Jest jednak jeden haczyk: to także gra na smartfony. Co więcej, zeszłoroczny zwiastun ujawnił nam więcej, niż dzisiejszy teaser:
Drugi rodzynek nosi nazwę Assassin’s Creed Nexus. Tutaj otrzymamy możliwość wskoczenia do świata wirtualnej rzeczywistości i rozegranie historii w pigułce dziejącej się na przestrzeni całej serii. Przed zawrotami głowy od skakania mają nas ratować specjalne ułatwienia dostępu.
Ale tutaj też jest haczyk… To nie pełnoprawny tytuł, a gra niemalże mobilna na platformę Meta Quest 2 i 3. Tak więc z propozycji, która mogłaby przekonać niejedną osobę do PSVR 2, zrobiła nam się ciekawostka. A zwiastun to i tak same efekty specjalne bez rozgrywki. Nexus ukaże się w święta 2023. Nie mylić z pomysłem na Infinity!
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Assassin’s Creed: „Chińska” część na smartfony i VR u Zuckerberga. Quo vadis, spin-offy?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Ale tutaj też jest haczyk… To nie pełnoprawny tytuł, a gra niemalże mobilna na platformę Meta Quest 2 i 3. Tak więc z propozycji, która mogłaby przekonać niejedną osobę do PSVR 2, zrobiła nam się ciekawostka” – no trzymajcie mnie…
Ja wiem, że CD-Action musi wszędzie wcisnąć swoją niechęć do Mety i jej sprzętów oraz za wszelką cenę próbować udowadniać wyższość PSVR2, czyli pewnie jedynych gogli, jakich dotknęli (i/lub wzięli pieniądze za reklamę), ale pogódźcie się z prostym faktem, że Quest to obecnie najpopularniejsza platforma VR w historii, która trafiła do milionów użytkowników (jakieś kilkanaście/kilkadziesiąt razy więcej, niż PSVR2) – a będzie jeszcze więcej po jesiennej premierze nowej wersji tego sprzętu.
Pewnie nie mieliście za bardzo do czynienia z Questem, ale wiedzcie, że wychodzą na nim pełnoprawne tytuły, a nie wyłącznie „mobilniaki” – i owszem, wiele tytułów prezentuje się gorzej graficznie ze względu na ograniczenia samej konsoli, ale nie do tego stopnia, by im móc w jakiś sposób urągać. Quest 2 to wiodąca platforma i większość wysokobudżetowych hitów wychodzi właśnie tutaj, bo tak trafiają do największego grona odbiorców VR i się po prostu sprzedają. A dodatkowo większość aktualnej biblioteki PSVR2 to właśnie porty tych „niemalże mobilnych” gier z Questa 2 i gdyby nie one, to na goglach Sony nie byłoby już w ogóle w co grać.
Od kilku lat wiadome było, że Assassin’s Creed VR zmierza właśnie na Questy, w końcu ogłaszany był po raz pierwszy w 2020 roku na Oculus Connect. Gra powstawała w bólach, ale wiele osób długo na nią czekało. Darujcie więc sobie ten hejt, że gra wychodzi nie na takiej platformie, jaka wam osobiście pasuje.
Serio, ludzie, ogarnijcie się w tej redakcji, bo trochę za bardzo odpływacie.
Dziękuję za rzeczową krytykę 🙂 zanotowane.
No właśnie nie kumam, przecież PSVR2 z tego co się orientuję, to słabsze gogle od MQ2, a tym bardziej od nadchodzących MQ3, a tutaj jest jakaś sugestia, że nie wychodzi na PSVR2 tylko na MQ2/3, więc to jakaś pseudo gierka, na pseudoVR, ciekawostka? No chyba, że się mylę i PSVR2 to znacznie potężniejsza rzecz od MQ, to mnie poprawcie.
@CORONER:
Najprościej rzecz ujmując, VR dzieli się na trzy odrębne platformy: PCVR (gogle podłączone do PC), PSVR1/PSVR2 (gogle podłączone do konsoli PS4/PS5) oraz standalone (Quest, Pico, HTC Elite XR) – gogle samodzielne, działające na słabszych mobilnych podzespołach, niewymagające komputera/konsoli, ale z opcjonalną możliwością podłączenia do PC (i działania jako PCVR).
Teoretycznie więc pod względem parametrów gogle w trybie standalone są słabsze, bo używają podzespołów ze smarfonów z wyższej półki zamiast mocy peceta lub konsoli, ale nie jest do końca tak, że gry z tego powodu są gorsze czy bardziej ograniczone, jedynie charakteryzują się obniżoną, dostosowaną do możliwości sprzętu oprawą graficzną. Innymi słowy – Quest 2 to taki odpowiednik Switcha w VR. Porównywanie go z PSVR2 to jak porównywanie przenośnej konsolki Nintendo z PS5, więc ciężko jednoznacznie wskazać zwycięzcę.
Quest 3 natomiast będzie różnił się od poprzednika tym, że będzie miał lepsze bebechy, dzięki czemu będzie można przesunąć granicę możliwości graficznych standalone jeszcze dalej (ale w dalszym ciągu nie do tego poziomu, by rywalizowała ona wizualnie z PCVR/PSVR2).
Jak to pierwsza część osadzona w Chinach? A AC Chronicles: China gdzie było osadzone?