Avowed jednak zadziała w 60 fps-ach na konsolach? Reżyserka sprostowała poprzednie wypowiedzi
Carrie Patel twierdzi, że 30 klatek na sekundę wcale nie jest celem studia.
W sierpniu tego roku Matthew Hansen, dyrektor artystyczny studia Obsidian, zdradził nam, że Avowed będzie działać w 30 fps-ach na konsolach. Twórcy mieli celować w taką płynność, bo, jak twierdził, w przypadku pierwszoosobowej gry dla pojedynczego gracza 60 klatek wcale nie jest tak niezbędne. Na szczęście okazuje się, że w kontekście klatkażu z Avowed nie będzie tak źle. Sama reżyserka gry, Carrie Patel, sprostowała bowiem słowa Hansena, podkreślając, iż 30 klatek na sekundę to nie cel twórców, a absolutne minimum.
Po pierwsze chcę sprostować poprzednie wypowiedzi. 30 klatek nie jest naszym celem – to dla nas absolutne minimum. W tym momencie skupiamy się na naprawie błędów i polepszeniu optymalizacji. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby podnieść te liczby tak wysoko, jak się tylko da.
Jeśli więc marzyliście o tym, by Avowed jednak zadziałał na konsoli w 60 klatkach, to wydaje się, że cała nadzieja nie jest jeszcze stracona.
Jest jeszcze trochę za wcześnie, by móc powiedzieć, jaka będzie ta ostateczna liczba, ale naturalnie chcemy dostarczyć graczom doświadczenie wspaniałego świata bez obniżania jakości efektów wizualnych czy animacji.
Pozostaje nam zatem tylko czekać do premiery produkcji i trzymać kciuki za to, by te zapewnienia Patel rzeczywiście okazały się prawdą. Przypomnijmy, że Avowed zadebiutuje 18 lutego przyszłego roku i będzie dostępny na pecetach oraz Xboksach Series X/S.
A jeśli nie możecie się już doczekać premiery nadchodzącej produkcji Obsidianu i chcielibyście dowiedzieć się o niej nieco więcej, to zajrzyjcie do tekstu Kuby, który miał okazję zagrać w Avowed i wieści, że wkrótce doczekamy się debiutu bardzo intrygującego erpega.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.