rek

Baldur’s Gate 3: Jeden z moderów próbuje odtworzyć znaną lokację z Baldur’s Gate’a 2

Baldur’s Gate 3: Jeden z moderów próbuje odtworzyć znaną lokację z Baldur’s Gate’a 2
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Projekt jest wciąż niedokończony, ale podobieństwa już teraz robią wrażenie.

Trzeba przyznać, że obecnie sporo się dzieje na scenie moderskiej Baldur’s Gate’a 3.  Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że wydany niedawno siódmy patch wprowadził w końcu oficjalne wsparcie dla modów. Co jednak ważniejsze (i na pewno bardziej intrygujące), moderom udało się także zyskać dostęp do trybu developerskiego i edytora map. Oznacza to, że fani mają teraz w swoich rękach naprawdę ciekawe narzędzia umożliwiające tworzenie nowych poziomów czy całych kampanii.

Możemy już też zobaczyć pierwsze projekty, które powstają właśnie dzięki tym nowym możliwościom. Jednym z nich jest doskonale znana fanom serii Promenada Waukeen z Baldur’s Gate’a 2, która powoli zostaje przenoszona do dzieła Larian Studios. Oczywiście wciąż jest to mocno niedokończony poziom, ale na materiale poniżej widać już ogólny zarys tej charakterystycznej lokacji.

https://www.youtube.com/watch?v=Cl5vBoNa758

Takie projekty moderów na pewno pobudzają wyobraźnię i każą nam się zastanawiać nad tym, co jeszcze mogą osiągnąć fani mający dostęp do nowych narzędzi. Myślę, że spora część graczy chciałaby teraz zobaczyć modyfikację przenoszącą dwa pierwsze Baldury na silnik Baldur’s Gate’a 3. Naturalnie wymagałoby to ogromu pracy, ale patrząc na takie mody jak powstający Skyblivion czy Project Arroyo, wydaje się, że nie jest to żadna sfera marzeń, a całkiem realne i możliwe do zrealizowania projekty.

Jedna odpowiedź do “Baldur’s Gate 3: Jeden z moderów próbuje odtworzyć znaną lokację z Baldur’s Gate’a 2”

  1. Taki rimejk pierwszych dwóch baldurow to byłaby piękna rzecz. Narazie trzeba kiedy rozplanować któreś tam przejście 1 i 2, tym razem w wersji ps4, zobaczymy jak interfejs wyszedl

Dodaj komentarz