4
22.03.2024, 09:15Lektura na 2 minuty

Baldur’s Gate 3: Larian nie stworzy dodatków ani sequela

Patrząc na sukces Baldur’s Gate’a 3 pod właściwie każdym względem, trudno jest uwierzyć, że z rąk Lariana nie wyjdzie ani dodatek, ani kontynuacja.

Baldur’s Gate 3 dosłownie przed chwilą został nagrodzony statuetką za Grę Roku na Games Developer Choice Awards. Larian będzie mógł ją położyć obok tych zdobytych na The Game Awards, a niedługo może i tych od BAFTA. Zdobyte wyróżnienia, jak i niewątpliwy sukces komercyjny, wydają się oczywistymi powodami, by stworzyć kontynuację. Nic bardziej mylnego.

Na trwającym jeszcze Game Developers Conference w San Francisco pojawił się Swen Vincke, CEO i założyciel Larian Studios. Jak podaje IGN, podczas swojego panelu zdradził słuchaczom, że studio nie zamierza tworzyć niczego więcej związanego z Wrotami Baldura. Innymi słowy, nici z dodatku do Baldur’s Gate’a 3, ale też czwartej części (przynajmniej stworzonej przez Lariana). Nie powstanie również nic w świecie Dungeons and Dragons, w zamian zaś Belgowie mają zabrać się za „coś nowego”.

Baldur's Gate 3
Larian w końcu ma też własną, silną markę – Divinity. 

Decyzja wydaje się przeczyć wszystkim argumentom za stworzeniem sequela Baldur's Gate’a 3 lub chociaż DLC. W końcu sami właściciele marki, Wizards of the Coast, zarobili dzięki licencji dla Hasbro, swojej spółki-matki, grube miliony. O powodach takiego stanu rzeczy można tylko spekulować – Larian mógł przykładowo nie dogadać się z Wizards of the Coast w kwestii umowy na następną część. To drugie mogło też zwyczajnie nie chcieć udzielić licencji z własnych powodów – w końcu pomiędzy drugą a trzecią częścią minęły 23 lata. Trudno jest sobie wyobrazić, że w tym czasie nikt nie zgłosił się do nich z chęcią stworzenia kontynuacji.

Z drugiej strony samo studio zmęczone projektem, mogło mieć chęć wykazania się przy innej, własnej marce. W końcu ma ono własny świat Divinity i to właśnie on, wraz z ostatnią częścią, przyniósł Larianowi sławę. Niebezpodstawne w tym kontekście mogły być również zapewnienia, że studio nadal pamięta o tej marce. Choć Belgowie równie dobrze mogą mieć w planach zupełnie nowe gry, do których stworzenia potrzebowaliby nowych oddziałów, tak jak przykładowo ten, który niedawno otwarto w Polsce.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów300

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze