3
28.11.2023, 10:00Lektura na 2 minuty

Baldur's Gate 3: Piąta łatka „odmuli” akt trzeci. Absurdalna przyczyna błędu

Niektórzy fani Baldur's Gate'a 3, którzy na PlayStation 5 doszli do aktu trzeciego, narzekali na wręcz całkowitą niegrywalność po ostatniej aktualizacji.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Prezes Larian Studios chwali się wydajnością Baldur's Gate'a 3 osiągniętą na słabszym Xboksie Series S, na czym w przyszłości mogą skorzystać wszyscy. Obecni gracze mają jednak problem. Ostatnia aktualizacja nr 4 naprawiła sporo błędów, ale też... wprowadziła nowe. Jednym z najdotkliwszych jest znaczne spowolnienie dalszych części gry, a zwłaszcza – i tak już nie grzeszącego wydajnością – aktu trzeciego. Niektóre osoby grające na słabszym sprzęcie lub PlayStation 5 uważają wręcz, że od pewnego momentu nie da się przejść dalej. Inne zaś – że wszystko jest w porządku. Tę palącą kwestię postanowił wyjaśnić sam Larian (to znaczy osoba pisząca komunikaty PR-owe).


Baldur's Gate 3 przesadza...

Okazuje się, że chodzi o dość absurdalny, nowy błąd związany z... nadmiernym rozpamiętywaniem kradzieży czynionych przez postać. Developerzy wywołali go, naprawiając inny problem związany ze zbyt czujnymi strażnikami. W skrócie: im bardziej wczuwasz się w kieszonkowca, tym gorzej chodzi twój Baldur. Dlatego nie wszyscy mieli ten problem.

Nie ukrywam, że studio opisuje tę przyczynę dość mętnym językiem:


Te niezauważone i wiecznie aktywne kradzieże i skrytobójstwa koniec końców zalegają w grze. Im częściej gracz popełnia takie czyny, tym bardziej gra stara się je śledzić i skrzętnie zapamiętywać, co w rezultacie powoduje dalsze spowolnienie.



...Ale już w tym tygodniu koniec

Jest jednak dobra wiadomość. Problem został namierzony, rozwiązany i w tym tygodniu ukaże się w związku z tym Patch #5. Nie wiemy, co jeszcze przyszykowali twórcy, ale skoro to nie hotfix, to możemy spodziewać się też różnych nowinek.

Z pewnością firmie zależy także, aby problemy związane z końcem gry, do którego dociera coraz więcej odbiorców, nie położyły się cieniem na wynikach głosowania The Game Awards, kiedy mamy zresztą poznać datę premiery portu na XboksaChoć na Golden Joystick Awards już udało się rozbić bank i odejść z siedmioma statuetkami, w tym oczywiście GOTY.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze