Baldur’s Gate 3: Piąta łatka „odmuli” akt trzeci. Absurdalna przyczyna błędu

Prezes Larian Studios chwali się wydajnością Baldur’s Gate’a 3 osiągniętą na słabszym Xboksie Series S, na czym w przyszłości mogą skorzystać wszyscy. Obecni gracze mają jednak problem. Ostatnia aktualizacja nr 4 naprawiła sporo błędów, ale też… wprowadziła nowe. Jednym z najdotkliwszych jest znaczne spowolnienie dalszych części gry, a zwłaszcza – i tak już nie grzeszącego wydajnością – aktu trzeciego. Niektóre osoby grające na słabszym sprzęcie lub PlayStation 5 uważają wręcz, że od pewnego momentu nie da się przejść dalej. Inne zaś – że wszystko jest w porządku. Tę palącą kwestię postanowił wyjaśnić sam Larian (to znaczy osoba pisząca komunikaty PR-owe).
Baldur’s Gate 3 przesadza…
Okazuje się, że chodzi o dość absurdalny, nowy błąd związany z… nadmiernym rozpamiętywaniem kradzieży czynionych przez postać. Developerzy wywołali go, naprawiając inny problem związany ze zbyt czujnymi strażnikami. W skrócie: im bardziej wczuwasz się w kieszonkowca, tym gorzej chodzi twój Baldur. Dlatego nie wszyscy mieli ten problem.
Nie ukrywam, że studio opisuje tę przyczynę dość mętnym językiem:
Te niezauważone i wiecznie aktywne kradzieże i skrytobójstwa koniec końców zalegają w grze. Im częściej gracz popełnia takie czyny, tym bardziej gra stara się je śledzić i skrzętnie zapamiętywać, co w rezultacie powoduje dalsze spowolnienie.
…Ale już w tym tygodniu koniec
Jest jednak dobra wiadomość. Problem został namierzony, rozwiązany i w tym tygodniu ukaże się w związku z tym Patch #5. Nie wiemy, co jeszcze przyszykowali twórcy, ale skoro to nie hotfix, to możemy spodziewać się też różnych nowinek.
Z pewnością firmie zależy także, aby problemy związane z końcem gry, do którego dociera coraz więcej odbiorców, nie położyły się cieniem na wynikach głosowania The Game Awards, kiedy mamy zresztą poznać datę premiery portu na Xboksa. Choć na Golden Joystick Awards już udało się rozbić bank i odejść z siedmioma statuetkami, w tym oczywiście GOTY.
Czytaj dalej
-
Remaster Sacreda 2 z datą premiery. W odświeżoną wersję klasyka z 2008...
-
Najbardziej cenione odsłony Heroesów w Game Passie. Ubisoft z wyjątkowym prezentem...
-
Zapraszamy na CD-Action Expo 2026. Będziemy obchodzić 30. urodziny naszego...
-
GTA 6 jednak nie będzie kosztować 100 dolarów? Analitycy przeprowadzili...
3 odpowiedzi do “Baldur’s Gate 3: Piąta łatka „odmuli” akt trzeci. Absurdalna przyczyna błędu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ja serio nie rozumiem na czym Ci ludzie grają. Na moim starym GTXie 1060 ta gra chodziła w III akcie słabiej – to fakt – ale nie na tyle, żeby pisać o tym 15 artykułów i robić z tego wielki problem. Czego oczekiwaliście, jeśli w III akcie macie TONĘ NPC, mnóstwo zawartości i najbardziej dynamiczną lokację w grze.
Błąd został wywołany przez łatkę nr 4, czyli mogłeś go jeszcze nie napotkać. Zarzuty o niedziałanie gry na PS5 są poważne.
Klasyczna odpowiedź: czego tam jęczycie, u mnie działa. 😉