Banishers: Ghosts of New Eden – Pokazano gameplay z mechanizmami rozgrywki
Walka, eksploracja i trudne wybory – twórcy Banishers: Ghosts of New Eden pokazali materiał przybliżający tożsamość debiutującej wkrótce gry.
Jak wiecie z jeszcze ciepłej listy premier lutego, w tym miesiącu czeka nas debiut nowej gry twórców Life is Strange. Banishers: Ghosts of New Eden opowiada o parze duchowypędzaczy, których dość niespodziewanie rozdziela śmierć, jednak to nie kończy ani ich związku, ani tym bardziej współpracy – dalej muszą pomagać ludziom, chroniąc ich przed krwiożerczymi widmami, a jednocześnie radzić sobie z własną emocjonalną tragedią oraz rozwikłać tajemnicę klątwy, która doprowadziła do śmierci bohaterki.
Gameplayowo mamy tutaj klasyczną grę akcji osadzoną w 1695. Więź łącząca bohaterów to nie tylko romantyczna bajka rozgrywana w cutscenkach, ale także mechanika; w dowolnym momencie możemy przełączać się między nimi, co wygląda i działa trochę tak, jak w Śródziemiu: Cieniu Wojny. Znalazło się także miejsce dla dylematu żywcem wyjętego z Vampyra: tam mogliśmy pić krew napotkanych postaci lub nie, co wpływało na poziom trudności i mocy bohatera. W Banishers: Ghosts of New Eden możemy poświęcać tych, którym oferujemy pomoc, by przywrócić ukochaną do życia.
Bohaterowie walczą zarówno na odległość, jak i w zwarciu z wykorzystaniem dość klasycznego dla akcyjniaków systemu opartego na słabych punktach przeciwników i nieco chaotycznym dziabaniu adwersarzy w nadziei, że padną pierwsi. Dodatkowo obowiązkowy system skilli, ale o tym dowiecie się więcej, oglądając poniższe wideo:
Wygląda to może trochę generycznie, a walka zapowiada się sztywno, ale Francuzi z Don’t Nod najpierw Remember Me, a potem Vampyrem udowodnili, że są w stanie stworzyć przyjemne gry akcji na kilkanaście godzin i chyba właśnie czymś takim będzie Banishers: Ghosts of New Eden. Zagramy już 13 lutego na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.