1
około 9 godzin temuLektura na 2 minuty
Plotka

BioShock 4 utknął w piekle developerskim? Fabuła gry trafiła ponoć do kosza, a nad twórcami wisi widmo zwolnień

Jason Schreier przekazał fatalne wieści dla fanów BioShocka.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

BioShock 4 niestety zdaje się dołączać do przykrej listy gier, które zostały dotknięte piekłem developerskim. Wiemy, że prace nad produkcją trwają już od kilku ładnych lat i były wielokrotnie restartowane. I choć w maju tego roku wydawało się, że BioShock 4 wychodzi na prostą i zaraz dostaniemy jego pierwszy trailer, okazało się, że czwartą odsłonę serii spotkały kolejne problemy.


Fabuła BioShocka 4 miała zostać odrzucona

Doskonale znany w branży growej Jason Schreier podzielił się z nami bardzo niepokojącym raportem. Otóż z informacji, do jakich dotarł dziennikarz, wynika, że BioShock 4 tworzony przez studio Cloud Chamber został skrytykowany przez dyrektorów 2K Games. Przede wszystkim chodzi tu o narrację produkcji, która ma zostać mocno przerobiona.


Nowy BioShock, którego tworzy Cloud Chamber, ostatnio nie przeszedł kontroli dyrektorów 2K Games [...]. Uznano, że narracja gry w szczególności wymaga poprawy i będzie przerabiana w nadchodzących miesiącach.


Ponadto 2K Games wyrzuciło szefa Cloud Chamber, Kelleya Gilmore’a. Dodatkowo dyrektor kreatywny studia, Hogarth de la Plante, został przeniesiony do działu wydawniczego. Natomiast na ostatnim spotkaniu pracownicy usłyszeli, że firma musi stać się „bardziej elastyczna i wydajna”, co wzbudziło poważne obawy o zwolnienia. Co istotne, 2K Games potwierdziło dla Bloomberga te zmiany w kierownictwie, wydając następujące oświadczenie:


Ciężko pracujemy, aby zapewnić BioShockowi jak najlepszą przyszłość. Na ten moment mamy dobrą grę, ale zależy nam na stworzeniu czegoś wspaniałego. Blisko współpracujemy z kierownictwem studia, aby wyznaczyć tę ścieżkę.



Remake BioShocka skasowany?

W raporcie Jason Schreier wspomniał też, że 2K Games pracowało nad remakiem pierwszego BioShocka. Oczywiście dostaliśmy już wcześniej zremasterowaną wersję klasyka, ale tym razem mielibyśmy otrzymać dużo ambitniejsze odświeżenie. Niestety, jak podał Schreier, ten projekt miał w tym roku zostać odłożony na półkę. Być może jeszcze kiedyś usłyszymy o ponownym podejściu do kolejnej reedycji pierwszej części serii, ale wygląda na to, że raczej nie zdarzy się to zbyt szybko.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów727

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze