Black Myth: Wukong – Gra celuje w 1440p i 60 klatek na PS5
Ambitne plany twórców Black Myth: Wukong pokazują, że gry na Unreal Enginie jednak mogą być zoptymalizowane.
Jedna z najważniejszych premier tego miesiąca to bez wątpienia Black Myth: Wukong – dynamiczna gra akcji, delikatnie (ale podobno nie za bardzo) pożyczająca to i owo z soulslike’ów. Pierwsze opinie o grze są niezłe, rzecz sprzedaje się świetnie jeszcze przed premierą, a materiał z bossami w roli głównej sugeruje, że niedaleko pada Game Science od FromSoftware. Żeby nie było tak różowo, to jednym z potencjalnych problemów jest optymalizacja; gry na Unreal Enginie 5 (oraz poprzednich iteracjach silnika) niejednokrotnie miewały z nią ogromne problemy, co nawet najlepszą grę akcji będzie w stanie zabić na starcie.
Wygląda na to, że ten problem nie będzie dotyczył Black Myth: Wukong, a przynajmniej developerzy bardzo by chcieli doprowadzić do sytuacji idealnej, w której ich tytuł na PS5 działa w stabilnych 60 fps-ach w rozdzielczości 1440p i 30 klatkach w 2160p.
Informacje nie są w żaden sposób potwierdzone, nie wiemy też, czy chodzi o rozdzielczości natywne, czy zastosowanie upscalingu, z którego produkcje oparte na Unreal Enginie 5 chętnie korzystają. Pecetowe wymagania sprzętowe mają spory rozrzut – produkcję odpalimy nawet na sprzęcie z dziesięcioletnim GTX-em 1060 i 6 GB RAM-u, ale do komfortowej rozgrywki będzie trzeba sięgnąć po karty graficzne ostatnich generacji i co najmniej 12 GB RAM-u.
Black Myth: Wukong ukaże się 20 sierpnia na pecetach i PS5.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.