26.05.2022, 08:00Lektura na 2 minuty

Bloober Team mógł zrobić grę na podstawie „Piły”, ale wolał Blair Witch

Piotr Babieno z krakowskiego studia Bloober Team opowiedział o ofertach współpracy, które musi odrzucać, bo jest zajęty innymi projektami. Ciekawe jakimi, prawda?


Jakub „rajmund” Gańko

Krakowski Bloober Team od lat buduje swój wizerunek jako specjalistów od horrorów. Nowy rozdział w historii studia zapoczątkowało Layers of Fear, a później poszło już z górki: cyberpunkowy Observer, postpeerelowsko-silenthillowy The Medium, a w międzyczasie nawiązujący do kultowego filmu z 1999 roku Blair Witch. Twórcy wielokrotnie opowiadali, że zdecydowali się na tę markę, bo sami są jej miłośnikami, lecz okazuje się, że mieli możliwość skorzystania z jeszcze innego rozpoznawalnego uniwersum.

Piotr Babieno, szef Bloober Teamu, opowiedział o tej sytuacji w rozmowie z IGN. Ludzie z wytwórni Lionsgate skontaktowali się z nim w celu nawiązania współpracy, ponieważ byli zachwyceni Layers of Fear.


Przyznali też, że widzieli naszego Observera i dlatego chcieliby z nami pracować. Powiedzieli, że zdają sobie sprawę z tego, że chcemy robić własne gry, więc zaprezentowali nam listę swoich marek ze świata horroru i poprosili o wybranie jednej. Mogliśmy się zdecydować na „Piłę”, która jest bardziej rozpoznawalna, ale wybraliśmy Blair Witch. To uniwersum daje mnóstwo okazji, by opowiedzieć coś nowego. Dlatego zdecydowaliśmy się na ten projekt.


Piotr Babieno

I prawdopodobnie była to dobra decyzja. „Piła” raczej nie miała szczęścia do gier, wydane w latach 2009-2010 dwie produkcje od Zombie Studios nie były dobrymi produkcjami. Z kolei blooberowy Blair Witch sprzedawał się doskonale i może obecnie pochwalić się na Metacriticu średnią ocen na poziomie 69%, co plasuje go powyżej dwóch odsłon trylogii z 2000 roku, lecz poniżej kultowego w pewnych kręgach Rustina Parra od twórców Nocturne'a (czy kiedykolwiek doczekamy się wznowienia tych gier na współczesne platformy?!).

O tym, że gra się Blooberowi udała, świadczyć mogą także kolejne oferty, które spływają do krakowskiego studia.


Jeśli mam być szczery, to obecnie ciągle dostajemy prośby od studiów filmowych i innych licencjodawców, którzy chcieliby z nami współpracować, ponieważ staliśmy się rozpoznawalnym studiem. Niestety, od prawie roku musimy im odmawiać praktycznie wszystkiego, bo nie jesteśmy w stanie zająć się większą liczbą projektów.


Piotr Babieno

No tak, przecież nie zapominajmy, że Bloober Team opracowuje obecnie dwie gry, w tym jedną we współpracy z Konami. Na pewno nie jest to żaden Silent Hill. Bankowo nie.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1806

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze