Borderlands 4 zaoferuje miliardy broni i ogromne drzewka rozwoju postaci. „Największa swoboda w historii serii”
Chodzi tu jednak głównie o wolność w kreowaniu buildów, a nie otwartość świata.
Twórcy Borderlands 4 coraz chętniej rozgadują się na temat powstającej czwartej części serii i tak na przykład ostatnio dowiedzieliśmy się, że gra postawi na nieco bardziej stonowany humor. Sam reżyser narracji tytułu, Sam Winkler, stwierdził natomiast, że Borderlands 4 będzie najambitniejszą produkcją Gearbox Software. I choć słyszymy takie zapewnienia w kontekście niemalże każdej nadchodzącej gry, to wydaje się, że w tym przypadku rzeczywiście warto to podkreślić.
W wywiadzie z GamesRadar, starszy producent Borderlands 4, Anthony Nicholson, przekazał, że nowa odsłona będzie oferować zdecydowanie najwięcej z całej serii. Jak stwierdził, w nadchodzącej części dostaniemy całe tony zabawek, a ponadto otrzymamy mnóstwo narzędzi do dostosowywania swojego buildu.
[Borderlands 4 – dop. red.] będzie zawierać miliardy broni i sprzętu do zdobycia dla graczy [...]. Zaoferuje najgłębsze i najbardziej zróżnicowane drzewka rozwoju postaci w historii serii.
Nicholson odniósł się także do eksploracji i projektu świata Borderlands 4. Zapowiada się na to, że w nowej grze studia będziemy mieć nieco wolności.
Borderlands 4 daje największą swobodę w strzelaniu i lootowaniu, jaką gracze kiedykolwiek otrzymali w historii serii [...]. Gra ma pewne elementy przypominające otwarty świat, np. płynne podróżowanie między różnymi strefami. Nie rozpoczynaliśmy jednak tworzenia gry z zamiarem stworzenia otwartego świata w tradycyjnym znaczeniu tego terminu.
Ogółem Nicholson sugeruje, że w trakcie rozgrywki czekają na nas ukryte misje i tajemnice, a dzięki nowym systemom podróżowania świat będzie się przed nami coraz bardziej otwierał. Można jednak z jego wypowiedzi wysnuć wniosek, że największą wolność da nam rozwój postaci i dobór sprzętu. Swobody powinniśmy się zatem dopatrywać przede wszystkim w podejściu do rozgrywki, a nie eksploracji świata.
Niestety wciąż nie znamy zbyt wielu szczegółów wszystkich tych mechanizmów i nadal musimy poczekać na ogłoszenie dokładnej daty premiery gry. Na ten moment wiemy tylko, że produkcja ukaże się w tym roku.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.