1
20.12.2023, 11:00Lektura na 2 minuty

Były scenarzysta BioWare'u opuścił studio przez sukces Mass Effecta: Edycji Legendarnej

Mac Walters, były główny scenarzysta BioWare'u, w niedawnym wywiadzie opowiedział, dlaczego opuścił studio i założył własne Worlds Untold.

Mac Walters jest w branży od niemal 20 lat. Pracował przy takich tytułach jak Jade Empire, Mass Effect i Dragon Age, aż w końcu został głównym scenarzystą Mass Effecta 2 i 3 oraz dyrektorem artystycznym Andromedy. Później pełnił tę samą funkcję kierowniczą przy Dragon Age'u: Dreadwolfie, jednak opuścił szeregi BioWare'u w styczniu 2023 roku. Jak sam twierdzi, do jego odejścia przyczynił się sukces Edycji Legendarnej kosmicznej trylogii.

Mass Effect: Edycja Legendarna to remaster trylogii komandor(a) Shepard(a), który nieco wywietrzał smród, jaki niósł się od zakończenia trzeciej części i jej niesławnego końca. 

Jak wspomina Mac Walters, nie był to projekt, w którym gra powstawała od zera, ale i tak wymaga to sporego wkładu całego zespołu. Dodatkowo, cały development nie był wcześniej na roadmapach, więc trzeba było nad nim pracować tak, aby nie zakłóciło to innych projektów.


Wymagało to ode mnie sporej przedsiębiorczości. Wiedziałem, że nie będę miał dużej ekipy i szybko zdałem sobie sprawę, że nie poradzimy sobie wyłącznie z wewnętrznym zespołem. Musiałem całkowicie zmienić podejście co do tego, jak będziemy tym kierować.


Mac Walters

Walters dodał później, że bardzo przypominało mu to jego pierwsze kroki, jakie stawiał w branży, kiedy BioWare było zdecydowanie mniejszym zespołem. 


Byliśmy małym i dziwnym zespołem. Byli tam ludzie noszący dziwne kapelusze, a także tacy, którzy mieli okazję zarządzać projektami, pomimo że to nie było w nazwie ich stanowiska. Wszyscy byli kumplami i narodziło się tam wiele przyjaźni, bo byliśmy zwartą i nieliczną grupą.


Mac Walters

Scenarzysta podkreślił, że sukces Edycji Legendarnej przypomniał mu, co tak mała grupa osób jest w stanie osiągnąć. Nie demonizował większych ekip, ale dodał, że często powstaje wtedy poczucie zerwania łączności pomiędzy poszczególnymi działami, a to jest coś, czego on za wszelką cenę stara się uniknąć. 

Walters zdecydował wtedy o odejściu i założeniu własnego, bardziej kameralnego studia. Worlds Untold powstało w listopadzie tego roku i jeszcze nie znamy szczegółów jego pierwszego projektu, chociaż zapowiedziana została gra rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości z pasjonującym światem wypełnionym tajemnicą i eksploracją.

Edycja Legendarna Mass Effecta miała premierę w maju 2021 roku i jest dostępna na PC oraz konsole Sony i Microsoftu. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz, pisarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo filozoficznej pulpy, szczególnie w wykonaniu swojego imiennika zza oceanu oraz bada brytyjską inwazję komiksową lat 90. Serdecznie zaprasza na swojego Instagrama: chrzuszcz.pisze.

Profil
Wpisów353

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze