2
3.07.2023, 17:00Lektura na 3 minuty
Wideo

Cities: Skylines 2 to raj dla fanów transportu i mikoli. Nowości w drodze i na torach

Twórcy Cities: Skylines 2 pokazali nowy odcinek dziennika, w którym opowiadają o nadchodzącej grze. Jeśli lubicie zarządzanie na małą i dużą skalę, robi się gorąco.

Fani transportu miejskiego oraz zarządzania, łączcie się. Twórcy Cities: Skylines z Colossal Order pochwalili się nadchodzącymi (nadjeżdżającymi?) w drugiej części nowościami. Wcześniej były drogi i AI, dziś przyszedł czas na to, co niektóre tygryski lubią najbardziej: transport miejski.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Transport miejski i statki w Cities: Skylines 2

Na start dobra informacja. Polityka Paradoxu nie wpłynie znacząco na liczbę opcji dostępnych w podstawce. Otrzymamy autobusy, tramwaje, taksówki, statki, pociągi, metro oraz samoloty. Na liście brakuje bardziej ekscentrycznych środków transportu z pierwszej części, takich jak monoraile czy kolejki górskie.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Zmieni się metoda odblokowywania kolejnych pojazdów. Zamiast kamieni milowych pojawi się drzewko rozwoju. Brzmi to dobrze, choć zapewne i tak niektórzy zainstalują sobie modyfikacje otwierające drzwi od razu. Wszak może ktoś zechce zbudować sobie od razu coś na kształt małego metra w Glasgow?

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Duży nacisk położony zostanie na budowę zajezdni – czy to w formie centrali taksówek, czy też noclegowni dla pociągów miejskich. Zmieni się więc sytuacja z „jedynki”, gdzie odbywało się to bardziej liberalnie. Jak pochwalono się już miesiąc temu, budynki zyskają realistyczne rozmiary. Zamiast małej hali wysyłającej kilkaset autobusów dziennie szykujcie się prędzej na budowę wirtualnej Olszynki Grochowskiej. Jeszcze gorzej (to znaczy lepiej) z lotniskami. Międzynarodowe będą rozmiaru „małego miasta”! Podobnie jak porty przeładunkowe. A skoro już tyle mówię o budynkach, wspomnę rozbudujemy je; np. dostawimy perony do istniejących stacji.

4
zdjęć

A teraz mikrozarządzanie! Lubicie? To dobrze, bowiem w Cities: Skylines 2 dopasujecie pod swoje potrzeby każdą drobinkę tkanki transportowej. Linie nocne? Różne typy taboru, jak pociągi piętrowe lub tramwaje dwukierunkowe? Własny przebieg trasy między przystankami? Dostosujecie wszystko. I to nierzadko w odpowiedzi na niespełnienie potrzeb pasażerów (o czym więcej pisałem TUTAJ). Twórcy przypominają też, że ulepszony cykl dnia i nocy wpłynie znacząco na ruch po zmroku. To nowość w serii.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Po niszowe szczegóły klasycznie odsyłam do tego linku. Z kolei to, co napisałem, zobaczycie w wersji wideo w poniższym filmiku od Colossal Order:

Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października 2023 na PC, PS5 i XSX.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze