3
15.12.2023, 18:00Lektura na 2 minuty

Cities: Skylines 2 – Znany moder odpuszcza przez toksycznych graczy

Wydawałoby się, że fani Cities: Skylines 2 powinni być spokojni. Tymczasem lęk przed hejtem sprawił, że twórca DerangedTeddy odpuścił sobie dalsze prace.

Cities: Skylines 2 nie jest idealne. Na premierę cierpiało na szereg bugów, które potem musiano naprawiać w kolejnych aktualizacjach. Oliwy do ognia dolały także niezręczne słowa szefowej Colossal Order. Nie doczekaliśmy się wciąż kluczowego dla żywotności gry edytora modów, przesunięto także premierę DLC. Jako recenzent biję się w pierś, że dałem firmie trochę zbyt duży kredyt zaufania.


„Boję się”

Równolegle można było zaobserwować wielką zmianę w tonie wśród społeczności Cities: Skylines. Nasilił się hejt, w tym mocno bezpodstawny, z gatunku takiego, który wymyka się spoza kontroli i ewidentnie jest uprawiany przez osoby, które nie mają większego pojęcia o temacie. W związku z tym moder DerangedTeddy postanowił sobie odpuścić dalsze prace nad dwoma modami do gry: Unemployment Monitor oraz Cim Behavior Improvements. W chwili publikacji tego newsa zniknęły już z GitHuba oraz Thunderstore i stają się abandonware w domenie publicznej.

Jak twierdzi twórca na Reddicie nigdy w ciągu swojej 30-letniej kariery z city builderami nie widział tak toksycznej społeczności, jak Cities: Skylines po premierze drugiej części. A musiał się w nią angażować, aby rozmawiać z fanami oraz dalej ulepszać swoje modyfikacje. Z czasem przestał się czuć komfortowo.


Po prostu nie mogę już tego dalej obserwować, a zachowanie tej społeczności sprawia, że zastanawiam się, co się ze mną stanie, jeśli napiszę popularny mod, który się zepsuje. Czy te same osoby będą zapełniać moją skrzynkę odbiorczą pogróżkami? Już zdarzyło się, że w ciągu dwóch tygodni od opublikowania jednego z modów obrzucono mnie obelgami za coś, co nawet nie było moją winą. Patrzę na obecny stan społeczności i obawiam się, że pewnego dnia sytuacja również obróci się przeciwko mnie.


DerangedTeddy

Na końcu oświadczenia dodał, że jego zdaniem można krytykować grę, ale trzeba szanować twórców i widzieć ich jako ludzi zamiast „pluć jadem”. Porównał zachowanie niektórych osób do „Januszy i Grażyn [Karens] wylewających źle zrobione latte na twarz pracownika”. Nawet jeśli brzmi to ciut dramatycznie, z pewnością mówi coś o obecnym stanie tamtejszego community.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze