20.11.2023, 19:00Lektura na 2 minuty

Cities: Skylines 2 – Na DLC poczekamy dłużej, niż mieliśmy

Colossal Order przesuwa premierę większych dodatków do Cities: Skylines 2 na drugą połowę 2024.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Cities: Skylines 2 wciąż zmaga się z problematycznym stanem na premierę. Muszę przyznać, że gdy recenzowałem ten tytuł, nie natrafiłem na część krytycznych bugów, które zależą w dużej mierze od pecha danego gracza, stąd moja wysoka ocena oraz ich duży rozstrzał na Metacritic – przy moich kilkudziesięciu godzinach z jednym miastem największą bolączką pozostawała optymalizacja. Trzeba też tu wspomnieć, że wypuszczane w ostatnich tygodniach hotfixy częściowo wywołały... nowe błędy. Sytuacja jest na tyle nieciekawa, że Colossal Order zarządziło: żadnych płatnych DLC przed naprawą sytuacji. (Mam też teorię, że darmowe paczki miały coś kosztować, ale zostaną puszczone dla poprawy wizerunku).

Teraz studio pokazało dokładniejszy kalendarz. W skrócie: soon.


Wszystko poprzesuwane

Po aktualizacji kalendarza dodatków sprawa wygląda następująco:

  • duży dodatek DLC, czyli Mosty i Porty, ujrzymy w drugim kwartale 2024. Razem z promenadami, architekturą współczesną i dwiema stacjami radiowymi;
  • w pierwszym kwartale 2024 trafi do nas nowa stacja radiowa i pierwsza paczka budynków plażowych.

Ani słowa na temat edytora modów, który prawdopodobnie zadziała niczym potężny defibrylator, ale wciąż studio milczy na temat jego premiery.

Kalendarz poprzesuwanych dodatków Cities: Skylines 2, wszystko jak w newsie.
Kalendarz dodatków do Cities: Skylines 2. Źródło: Paradox Forums.

Studio wspomniało za to, że paczkę ze wszystkimi pierwszymi dodatkami zakupimy w przyszłym roku już osobno. Wtedy też przestanie być częścią Edycji Ultimate i stanie się droższa. To ogłoszenie mogli sobie darować w takim momencie.


Co już naprawiono?

Przynajmniej twórcom udało się w ostatnich tygodniach polepszyć nieco sytuację z krytycznymi błędami trapiącymi wiele zapisów (jakim cudem mnie to ominęło, nie mam pojęcia, być może build przedpremierowy był stabilniejszy pod względem mechaniki). Są to tymczasowe poprawki działania AI śmieciarek, powiększenie szkół podstawowych czy zmniejszenie tekstur mieszkańców, co przełożyło się na lepszą wydajność całości. Wciąż jednak ani widu, ani słychu poprawek związanych z blokowaniem się całych ulic znikąd.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze