Cities: Skylines 2 z pierwszą aktualizacją poprawiającą wydajność

Cities: Skylines 2 z pierwszą aktualizacją poprawiającą wydajność
Michał "thegoose" Gąsior
Cities: Skylines 2 dołączyło do niechlubnego grona gier zepsutych na premierę. Teraz twórcy próbują naprawić to patchami.

Premiera Cities: Skylines 2 nie przebiegła tak łagodnie, jak przewidzieli jego twórcy. Chociaż nie ‒ raczej przewidzieli, skoro sami przed premierą ostrzegali przed niską wydajnością gry. To właśnie ona w połączeniu z błędami była najczęściej wymienianą wadą produkcji, która według nich (jak i redakcyjnego kolegi Wokulskiego), w gruncie rzeczy, nie jest taka zła. Problemy zwiastowało już spore opóźnienie wersji konsolowej tytułu. Aż strach się bać, co tam się dzieje, patrząc na pecety (w przypadku których najwyraźniej stwierdzili, że chrzanią konsekwencje i wydają grę). Na dobitkę studio Colossal Order nie dodało wsparcia modów na start oraz przeniesie je na własną platformę, omijając Warsztat Steam.

Odpowiadając na kontrowersje związane z kiepską optymalizacją, twórcy wyjaśnili na karcie na Steamie jak poprawić wydajność Cities: Skylines 2. Otóż według ich rad, można to zrobić… zmniejszając rozdzielczość albo wyłączając niektóre funkcje graficzne. Dokładnie tak ‒ możecie zwiększyć liczbę klatek, wyłączając przygotowane przez Colossal Order funkcje.

Studio wyjaśnia także w innym wpisie, że technologie upscalingu pomogłyby w tym przypadku, ale zaimplementowane FSR1 od AMD i ustawienie parametru scale ratio na 50% nie zdaje egzaminu. Na domiar złego wprowadzenie lepszego FSR2 oraz DLSS2 od Nvidii jest obecnie niemożliwe do wprowadzenia. Żeby było ciekawiej, twórcy przyznają, że ich celem jest stabilne 30 klatek na sekundę, zaś o 60 nie mamy na razie co marzyć, bo „nie ma żadnych benefitów dla city-builderów, które uzasadniałyby celowanie w większe FPS (inaczej niż w wieloosobowych strzelankach)”.

Dlatego Colossal Order zapowiedziało szereg mniejszych oraz większych patchy poprawiających sytuację Cities: Skylines 2. Jeden z nich, o numerze 1.0.11f1, jest już możliwy do pobrania. Jak sami twórcy zaznaczają, nie obejmuje on wszystkich znanych problemów, ale chcieli jak najszybciej wprowadzić kluczowe zmiany. Aktualizacja przede wszystkim poprawia kilka parametrów graficznych, w tym: optymalizacja mgły, głębi ostrości czy poziom szczegółów, od teraz lepiej pracujący z wyższymi rozdzielczościami. Dodatkowo naprawia kilka crashy oraz optymalizuję parę mechanik gry.

2 odpowiedzi do “Cities: Skylines 2 z pierwszą aktualizacją poprawiającą wydajność”

  1. No i milutko, rzeczywiscie jest stabilniej

  2. Skoro twórcy nie celują w 60 fps-ów (szczególnie w grze, która nie jest strzelanką, bo nie jest dynamiczną grą – czyli odwróciłbym nawet logikę developera) to niestety, ale z pewnością sobie podziękuję.

    Głównym powodem jest to, że bardzo dbam o mój sprzęt komputerowy i nie chcę go palić. Cyberpunka przechodziłem poprzez usługę GeForce Now w obawie przed uszkodzeniem mojego komputera.
    Był to jednak wyjątek – zazwyczaj takie podejście twórców skutkuje, że gry nie kupię.

    Mam pierwszą część – w zasadzie nie grałem zbyt wiele godzin, więc spokojnie mogę do niej wrócić 🙂

Dodaj komentarz