Civilization 7: Ujawnione wymagania sprzętowe nie przerażają
Nie potrzeba wiele, by poprowadzić przez wieki własną cywilizację.
Od czasu czerwcowej zapowiedzi nowej Cywilizacji twórcy regularnie publikują nowe informacje. Niektóre, jak decyzja o porzuceniu launchera z „szóstki”, są bardzo dobre, inne brzmią ryzykownie – możliwość zmiany nacji w trakcie jednej rozgrywki to największa zmiana od początku istnienia całej serii. Samych cywilizacji ujawniono jak dotąd tylko kilka i nie ma tu wielkich zaskoczeń, ale w ujawnionych właśnie wymaganiach sprzętowych tytułu już są…
Zacznijmy od początku, bo minimalne wymagania Civilization 7 (czyli takie, w których zagramy w 1080p i 30 klatkach) nie przerażają:
- Procesor: Intel Core i3-10100 lub AMD Ryzen 3 1200;
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1050, AMD RX 460 lub Intel Arc A380;
- RAM: 8 GB;
- Dysk: 20 GB.
Wymagania zalecane to rozsądna ewolucja powyższych, bo do rozgrywki w tej samej rozdzielczości i 60 klatkach potrzebujemy dwukrotnie więcej pamięci RAM, nieco lepszego procesora (i3-10400 lub Ryzen 5 3600X) i nowszej karty graficznej (RTX 2060, RX 6600 lub Arc A750). W przypadku rozgrywki w 4K, czyli ustawieniach ultra, potrzeba już zdecydowanie lepszych komponentów, choć dalej nie są to tak wysokie wymagania, jak moglibyśmy się spodziewać:
- Procesor: Intel Core i7-14700F lub AMD Ryzen 9 5950X;
- Karta graficzna: GeForce RTX 4070 lub Radeon RX 7800 XT;
- RAM: 32 GB.
W porównaniu do wymagań poprzedniej odsłony nie zmieniło się zbyt dużo – produkcje dzieli aż 8 lat, ale w „siódemkę” również będzie można zagrać na dość leciwym sprzęcie. Pozostaje jeszcze kwestia optymalizacji, jednak to sprawdzimy już po premierze, przewidzianej na 11 lutego 2025 roku.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.