rek

Control 2 powstaje z mniejszym budżetem niż Alan Wake 2. „Jestem zdania, że z takimi pieniędzmi możemy tworzyć wyśmienite gry”

Maciej "macix" Szymczak
Szef studia Remedy zdradził co nieco na temat procesu tworzenia kolejnej produkcji.

Remedy Entertainment to dość wyjątkowy gracz na gamedevowym poletku. Każda gra studia jest bowiem osadzona w tym samym świecie, a do tego zachowuje podobny klimat i wygląd, co sprawia, że w zasadzie wszystkie produkcje możemy traktować jako jedną opowieść. Wydany pod koniec 2023 roku Alan Wake 2 to sequel gry sprzed 15 lat, który może pochwalić się m.in. nagrodą za najlepszą narrację zdobytą podczas The Game Awards. 

Sukces recenzencki nie przełożył się niestety na wyniki finansowe gry, gdyż twórcy informowali, że dopiero w lutym tego roku zaczęli zarabiać na tytule. Na szczęście ponoć nie wpłynęło to zbytnio na sytuację studia, które ruszyło z pracami nad kolejną dużą grą będącą sequelem do produkcji sprzed kilku lat. Mowa oczywiście o Control 2, które będzie kontynuowało wątki poruszone w grze z 2019 roku. Wiemy, że będzie to erpeg akcji i zasadzie to na razie tyle, Remedy nie udzieliło więcej informacji. O ile kwestia fabuły czy powiązań z innymi grami studia dalej pozostaje nieznana, o tyle kwestie finansowe już jak najbardziej tak. W wywiadzie ze Stephenem Totilo z autorskiej strony Game File, Tero Virtala, CEO Remedy Entertainment, przyznał, że budżet Control 2 będzie mniejszy od tego, jaki przeznaczono na Alana Wake’a 2.

https://twitter.com/stephentotilo/status/1920217828453482678

Virtala potwierdził, że wyniesie on 57 milionów dolarów. Co ciekawe, stwierdził również, że Alan Wake 2 kosztował „nieco więcej”, zapewnił jednak, że mniejsze kwoty w żaden sposób nie wpłyną na jakość tworzonej gry.

Jestem zdania, że z tym (budżetem — dop. red.) możemy tworzyć naprawdę wyśmienite gry. […] Jeśli zrobimy świetną grę, a ona sprzeda się w czterech albo pięciu milionach kopii, to będziemy naprawdę zadowoleni.

Oprócz Control 2 Remedy pracuje również nad FBC: Firebreak, czyli sieciowym spin-offem osadzonym w tym samym świecie. W tej produkcji przyjdzie nam razem z innymi graczami walczyć z maszkarami wydostającymi się z tajnych, rządowych laboratoriów. Zagramy już 17 czerwca na PC, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S.

9 odpowiedzi do “Control 2 powstaje z mniejszym budżetem niż Alan Wake 2. „Jestem zdania, że z takimi pieniędzmi możemy tworzyć wyśmienite gry””

  1. Trzymam kciuki by projekt wyszedł dobrze.

  2. Mam nadzieje ze jak w Alan Waku 2, dodadza druga postac z przeciwnej plci i bedzie mozna nia wiecej grac niz oryginalna postacia.

    • Co?

    • ktorej czesci nie skumales? jasno napisalem

    • Udaje głupiego… albo nie udaje xD

    • @Zlociutki Zapomniałeś chyba wspomnieć jak bardzo Remedy uraziło twoje uczucia.

    • No przykro mi ze nie zalapales. No ja bym chcial w imie rownosci i postepowosci, drugiego protagoniste tym razem meskiego, ktory zepchnie w cien glownego z pierwszej czesci. Teraz dotrze? bardziej kawy na lawe sie nie da. Zanim w waszych malych mozdzkach sformuluje sie slynne stwierdzenie. Bardzo lubie Control i glowna bohaterke, chodzi o cos innego ale widac mierzylem za wysoko bo nie zalapliscie

    • @Zlociutki Moje przeprosiny. Wygląda na to, że teraz czujesz się nie tylko urażony przez Remedy ale także przeze mnie.

Dodaj komentarz