3
około 9 godzin temuLektura na 2 minuty

Control 2 powstaje z mniejszym budżetem niż Alan Wake 2. „Jestem zdania, że z takimi pieniędzmi możemy tworzyć wyśmienite gry”

Szef studia Remedy zdradził co nieco na temat procesu tworzenia kolejnej produkcji.


Maciek „Macix" Szymczak

Remedy Entertainment to dość wyjątkowy gracz na gamedevowym poletku. Każda gra studia jest bowiem osadzona w tym samym świecie, a do tego zachowuje podobny klimat i wygląd, co sprawia, że w zasadzie wszystkie produkcje możemy traktować jako jedną opowieść. Wydany pod koniec 2023 roku Alan Wake 2 to sequel gry sprzed 15 lat, który może pochwalić się m.in. nagrodą za najlepszą narrację zdobytą podczas The Game Awards. 

Sukces recenzencki nie przełożył się niestety na wyniki finansowe gry, gdyż twórcy informowali, że dopiero w lutym tego roku zaczęli zarabiać na tytule. Na szczęście ponoć nie wpłynęło to zbytnio na sytuację studia, które ruszyło z pracami nad kolejną dużą grą będącą sequelem do produkcji sprzed kilku lat. Mowa oczywiście o Control 2, które będzie kontynuowało wątki poruszone w grze z 2019 roku. Wiemy, że będzie to erpeg akcji i zasadzie to na razie tyle, Remedy nie udzieliło więcej informacji. O ile kwestia fabuły czy powiązań z innymi grami studia dalej pozostaje nieznana, o tyle kwestie finansowe już jak najbardziej tak. W wywiadzie ze Stephenem Totilo z autorskiej strony Game File, Tero Virtala, CEO Remedy Entertainment, przyznał, że budżet Control 2 będzie mniejszy od tego, jaki przeznaczono na Alana Wake’a 2.

Virtala potwierdził, że wyniesie on 57 milionów dolarów. Co ciekawe, stwierdził również, że Alan Wake 2 kosztował „nieco więcej”, zapewnił jednak, że mniejsze kwoty w żaden sposób nie wpłyną na jakość tworzonej gry.


Jestem zdania, że z tym (budżetem — dop. red.) możemy tworzyć naprawdę wyśmienite gry. [...] Jeśli zrobimy świetną grę, a ona sprzeda się w czterech albo pięciu milionach kopii, to będziemy naprawdę zadowoleni.


Oprócz Control 2 Remedy pracuje również nad FBC: Firebreak, czyli sieciowym spin-offem osadzonym w tym samym świecie. W tej produkcji przyjdzie nam razem z innymi graczami walczyć z maszkarami wydostającymi się z tajnych, rządowych laboratoriów. Zagramy już 17 czerwca na PC, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów325

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze