2
około 14 godzin temuLektura na 3 minuty

Remedy ma ręce pełne roboty. Studio potwierdza, że Control 2 właśnie weszło w fazę pełnej produkcji

Następna gra wchodzi w fazę zaawansowanego rozwoju. Tym samym firma wrzuca wyższy bieg i pracuje jednocześnie nad trzema grami.

Kilka lat temu trochę mnie bolało, że konsolowcy dostali bonusową zawartość w Control, ale cierpliwość jest cnotą pecetowca i ostatnio doczekałem się niespodziewanej aktualizacji gry Remedy, która udostępniła dotychczas dostępne na PS4 bonusy. Początkowe doniesienia mówiły o tym, że darmowe dobrocie otrzymają tylko posiadacze konkretnej edycji tytułu, jednak dziś pojawiło się sprostowanie. Update trafi do wszystkich:

A clarification: PC owners of Control (Steam, Epic Store, GOG), no matter the edition, are getting the free update. It's taking a while to ensure everything propagates correctly across stores & editions. The update will deploy on the Epic Store in the coming days. New update notes: buff.ly/VMvC4TR

[image or embed]

— Remedy Entertainment (@remedygames.com) 13 marca 2025 15:05

To dobry moment, by wrócić do przygód Jesse Faden, bo developerzy właśnie zaczęli rozwijać Control 2. Pod koniec lata ubiegłego roku Remedy miało już w pełni grywalny prototyp, następnie sukcesywnie zwiększało skalę projektu aż do teraz – najnowszy raport zdradza, że gra weszła w fazę pełnej produkcji. Nie jest to nic nowego, ponieważ już poprzednie raporty firmy opisywały plan produkcyjny, w którym „dwójka” na początku bieżącego roku miała zacząć swoją drogę do premiery.

Control 2 powstanie dzięki budżetowi w wysokości 50 milionów euro, z czego połowę sfinansuje Annapurna Interactive, zyskująca na tej współpracy także prawa do stworzenia ekranizacji zarówno Control, jak również Alana Wake’a. O samej grze nie wiemy jeszcze zbyt wiele – będzie to erpeg akcji, a że Remedy ma pełne prawa do marki, to może kształtować dalszy ciąg tej historii bez presji ze strony wydawcy.

Twórcy będą mieli teraz pełne ręce roboty, bo Control 2 nie jest jedynym rozwijanym obecnie projektem. Za niemałą kwotę 30 milionów euro powstaje FBC: Firebreak, czyli sieciowy eksperyment, który podobno może się udać, ale wielu obserwatorów ma już wątpliwości odnośnie do tego, czy formuła faktycznie pasuje do tego świata. Trzecim projektem jest oczywiście Max Payne 1&2 Remake, znajdujący się w produkcji od co najmniej kilku miesięcy.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, to jest naprawdę nieźle i Remedy zdecydowanie poprawiło swoją sytuację względem 2023. Przychody wzrosły o blisko 50%, a chociaż w kwestii zysku operacyjnego jest spore pole do poprawy, to i tak firma zanotowała wzrost o imponujące około 85%. Ostatnia gra Remedy, czyli Alan Wake 2 miała kilka problemów ze zwróceniem kosztów produkcji, ale ostatecznie się udało i twórcy wreszcie zarabiają na historii zagubionego w limbo pisarza, wyznaczającej kierunek tego, czego możemy spodziewać się po nim w kolejnych latach.

Control 2, FBC: Firebreak i remake Maksa Payne’a nie mają jeszcze konkretnych dat premiery, aczkolwiek multiplayerową strzelankę powinniśmy otrzymać jeszcze w tym roku.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1727

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze