Control: Remedy tworzy wieloosobowy spin-off gry PvE i zabezpiecza przyszłość serii
To już drugi multiplayerowy projekt, jakim zajmuje się studio.
Minęły już dwa lata od premiery ostatniej produkcji fińskiego Remedy i powoli możemy zacząć się niecierpliwić w oczekiwaniu zapowiedzi kolejnego tytułu studia. Developerzy pracują co prawda nad kampanią singleplayer do arcypopularnego w Azji CrossFire, ale nie na to liczą przecież przed wszystkim gracze.
Następne projekty też nie muszą jednak spotkać się z ciepłym przyjęciem dotychczasowych fanów Remedy. Jeden z nich, Vanguard, to w końcu „darmowa gra kooperacyjna”. Jak się okazuje, podobne założenia ma również inny tytuł.
Studio ogłosiło podpisanie umowy z 505 Games na stworzenie i wydanie spin-offu Controla. Na razie wiadomo niewiele: Condor (nazwa robocza) będzie czteroosobową produkcja kooperacyjną PvE, a jego początkowy budżet wynosi 25 milionów euro.
Zwrot w kierunku rozgrywki multiplayerowej może w przypadku Remedy zaskakiwać – i twórcy są tego doskonale świadomi. Odpowiedzialny za markę Control Mikael Kasurinen wytłumaczył to w specjalnym wpisie (w skrócie: developerzy zagrywają się w takie tytuły od lat 90. i doszli do wniosku, że chcą spróbować zrobić własny). Dodał też, że Condor i Vanguard będą „różnymi przykładami tego, w jaki sposób ludzie mogą wspólnie doświadczać naszych światów”.
Uwagę fanów powinno zwrócić też jedno zdanie w komunikacie:
Ponadto 505 Games i Remedy Entertainment określiły warunki zaawansowanej współpracy w celu dalszego rozszerzenia serii Control o grę marki Control o większym budżecie, której szczegóły zostaną uzgodnione w przyszłości.
O sequel możemy być więc raczej spokojni.
Studio ma, jak widać, pełne ręce roboty. W tym roku ukazać się ma CrossfireX, do którego kampanię przygotowuje Remedy, a nie brakuje doniesień na temat remastera Alana Wake'a czy jego kontynuacji.