„Wirtualny asystent” Xboksa ułatwi zabawę graczom. Microsoft zaprezentował prototyp usługi Copilot for Gaming

„Wirtualny asystent” Xboksa ułatwi zabawę graczom. Microsoft zaprezentował prototyp usługi Copilot for Gaming
Avatar photo
Cezary "CZARY_MARY" Marczewski
Copilot for Gaming sprawi, że będziemy „bardziej cieszyć się” grami.

Może i bezpośrednia konkurencja z Sony nie wychodzi Microsoftowi najlepiej, ale gigantowi z Redmond nie można na pewno zarzucić, że nie próbuje swoich sił w różnych segmentach rynku. Coraz więcej mówi się bowiem o przenośnym sprzęcie Microsoftu, który miałby rywalizować ze Steam Deckiem, Asus ROG Ally czy Lenovo Legion GO. Jeszcze bardziej intrygujące są najnowsze doniesienia o Copilot for Gaming, czyli narzędziu opartym na sztucznej inteligencji, które wspierać ma xboksowych graczy w trakcie zabawy. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZoUDVNjDUSw

Prototyp Copilot for Gaming przedstawiono w trakcje najnowszego odcinka Xbox Podcast. Wiceprezes Xbox Corporate, Fatima Kardar, określa nową usługę jako „wirtualnego towarzysza”, który pomoże nam zarówno „bardziej cieszyć się” grą, jak i podpowie, jak powinniśmy poprowadzić rozwój naszej postaci (np. w erpegach). Copilot for Gaming ma być opcjonalny, a wskazówki będą udzielane tylko wtedy, gdy jest to rzeczywiście potrzebne.

Narzędzie to może się zatem świetnie sprawdzić w grach, w których liczy się „optymalizacja buildu” (Diablo 4, Path of Exile 2), ale nie tylko – w trakcie prezentacji poproszono SI o ponowne zainstalowanie Age of Empires 4, co zaowocowało propozycją podsumowania ostatnich dokonań w grze. Copilot for Gaming może więc także przypomnieć nam, na czym stanęła zabawa.

3 odpowiedzi do “„Wirtualny asystent” Xboksa ułatwi zabawę graczom. Microsoft zaprezentował prototyp usługi Copilot for Gaming”

  1. konfederacja 14 marca 2025 o 13:12

    Fantastyczne rozwiązanie. Przecież gracze od kilkudziesięciu lat narzekają, że muszą sami przechodzić gry. Dzięki Microsoftowi w końcu będziemy mogli się cieszyć grami i oglądać jak AI gra za nas. W RPG-ach nie będziemy myśleć o buildach postaci, tylko AI nam będzie wybierało skille do rozwijania i przydzielało xpeki. W grach logicznych będzie rozwiązywało za nas zagadki, w mordobiciach odpalało za nas combosy, a my po skończonej grze dumni z własnych osiągnięć, niczym Duke, powiemy „damn, i’m good”.

    Cudowna przyszłość gamingu przed nami. Kolejny etap będzie wyglądał tak, że po włączeniu gry będzie nas przekierowywało na youtube’a i będziemy oglądali stream z ukończenia gry przez AI.

  2. Nie mogę się doczekać, by ten paździerz wyłączyć. Oby się dało…

  3. Super sprawa.

Dodaj komentarz