rek

Cyberpunk 2077 z aktualizacją 1.62. Jest Ray Tracing: Overdrive

Cyberpunk 2077 z aktualizacją 1.62. Jest Ray Tracing: Overdrive
Fani Cyberpunka 2077 wyczekiwali tej chwili od dłuższego czasu. Dziś mogą celebrować nadejście trybu RT Overdrive.

Pojawiła się oficjalna informacja na temat aktualizacji 1.62 do Cyberpunka 2077, która jest właśnie wdrażana na PC. Największym wydarzeniem jest fakt, że wprowadza wersję zapoznawczą trybu Ray Tracing: Overdrive.

Twórcy chętnie podkreślają, iż dzięki bliskiej współpracy z Nvidią mogli wprowadzić w pełni raytrace’owany tryb renderowania, czyli Ray Tracing: Overdrive, z czego są bardzo dumni.

Cyberpunk 2077

Podsumowują to w taki sposób, że efekty ich pracy przesuwają granice tego, co technologicznie możliwe. Mimo swojej radości wciąż zaznaczają, iż są świadomi potencjalnego istnienia niedociągnięć, w związku z czym aktualizacja 1.62 niekoniecznie będzie perfekcyjna.

Mówiąc wprost: gracze mogą doświadczać pewnych problemów, więc CD Projekt RED zdecydował się na określenie „technologiczna wersja zapoznawcza”. Chodzi o to, że już teraz wiadomo, iż będą trwały dalsze prace nad tą funkcją, mające pozwolić na jej ulepszenie.

Technologiczna wersja zapoznawcza trybu Ray Tracing: Overdrive

Istotną informacją niewątpliwie będzie to, że obecnie tryb Ray Tracing: Overdrive ma być wspierany na kartach graficznych Nvidia GeForce RTX 40 (4070 Ti i wzwyż) oraz na Nvidia GeForce 3090 (1080p, 30 fps). Domyślnie RT Overdrive będzie wyłączony, ponieważ odczuwalnie obciąża kartę graficzną.

Jest także opcja renderowania pathtrace’owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym dla innych kart graficznych, które posiadają co najmniej 8 GB VRAM i wspierają ray tracing. Wszystko sprowadza się do tego, że renderowana będzie jedna klatka zamiast wielu klatek na sekundę, jak to ma miejsce podczas rozgrywki.

W liście zmian aktualizacji 1.62 znajduje się także wzmianka o tym, że dodano Nvidia DLAA, oparty na SI antyaliasingowy tryb, zaprojektowany by podnosić jakość obrazu. Wymaga to karty graficznej Nvidia RTX, a samą opcję da się włączyć wchodząc w Ustawienia, Grafika w sekcji Nvidia DLSS.

Specjalnie dla tych najbardziej zainteresowanych miłośników graficznych wodotrysków, warto jeszcze przypomnieć o materiale przygotowanym przez Digital Foundry, czyli o Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Technology Preview on RTX 4090.

https://www.youtube.com/watch?v=I-ORt8313Og

Wcześniej wspominaliśmy o tym, że Cyberpunk 2077 dostał nowy zwiastun RT Overdrive, który sugeruje spadki do 16 fps-ów.

2 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077 z aktualizacją 1.62. Jest Ray Tracing: Overdrive”

  1. „*Mimo swojej radości wciąż zaznaczają, iż są świadomi potencjalnego istnienia niedociągnięć, w związku z czym aktualizacja 1.62 niekoniecznie będzie perfekcyjna.* A co u nich ostatnio jest perfekcyjne ?

  2. jeżeli wersję na PS4 nazywali 'zaskakująco grywalną’, to już się boję co odwalili skoro teraz nazywają to 'niekoniecznie perfekcyjnym’

Dodaj komentarz