Cyberpunk 2077 z aktualizacją 1.62. Jest Ray Tracing: Overdrive

Pojawiła się oficjalna informacja na temat aktualizacji 1.62 do Cyberpunka 2077, która jest właśnie wdrażana na PC. Największym wydarzeniem jest fakt, że wprowadza wersję zapoznawczą trybu Ray Tracing: Overdrive.
Twórcy chętnie podkreślają, iż dzięki bliskiej współpracy z Nvidią mogli wprowadzić w pełni raytrace’owany tryb renderowania, czyli Ray Tracing: Overdrive, z czego są bardzo dumni.

Podsumowują to w taki sposób, że efekty ich pracy przesuwają granice tego, co technologicznie możliwe. Mimo swojej radości wciąż zaznaczają, iż są świadomi potencjalnego istnienia niedociągnięć, w związku z czym aktualizacja 1.62 niekoniecznie będzie perfekcyjna.
Mówiąc wprost: gracze mogą doświadczać pewnych problemów, więc CD Projekt RED zdecydował się na określenie „technologiczna wersja zapoznawcza”. Chodzi o to, że już teraz wiadomo, iż będą trwały dalsze prace nad tą funkcją, mające pozwolić na jej ulepszenie.
Technologiczna wersja zapoznawcza trybu Ray Tracing: Overdrive
Istotną informacją niewątpliwie będzie to, że obecnie tryb Ray Tracing: Overdrive ma być wspierany na kartach graficznych Nvidia GeForce RTX 40 (4070 Ti i wzwyż) oraz na Nvidia GeForce 3090 (1080p, 30 fps). Domyślnie RT Overdrive będzie wyłączony, ponieważ odczuwalnie obciąża kartę graficzną.
Jest także opcja renderowania pathtrace’owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym dla innych kart graficznych, które posiadają co najmniej 8 GB VRAM i wspierają ray tracing. Wszystko sprowadza się do tego, że renderowana będzie jedna klatka zamiast wielu klatek na sekundę, jak to ma miejsce podczas rozgrywki.
W liście zmian aktualizacji 1.62 znajduje się także wzmianka o tym, że dodano Nvidia DLAA, oparty na SI antyaliasingowy tryb, zaprojektowany by podnosić jakość obrazu. Wymaga to karty graficznej Nvidia RTX, a samą opcję da się włączyć wchodząc w Ustawienia, Grafika w sekcji Nvidia DLSS.
Specjalnie dla tych najbardziej zainteresowanych miłośników graficznych wodotrysków, warto jeszcze przypomnieć o materiale przygotowanym przez Digital Foundry, czyli o Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Technology Preview on RTX 4090.
Wcześniej wspominaliśmy o tym, że Cyberpunk 2077 dostał nowy zwiastun RT Overdrive, który sugeruje spadki do 16 fps-ów.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077 z aktualizacją 1.62. Jest Ray Tracing: Overdrive”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„*Mimo swojej radości wciąż zaznaczają, iż są świadomi potencjalnego istnienia niedociągnięć, w związku z czym aktualizacja 1.62 niekoniecznie będzie perfekcyjna.* A co u nich ostatnio jest perfekcyjne ?
jeżeli wersję na PS4 nazywali 'zaskakująco grywalną’, to już się boję co odwalili skoro teraz nazywają to 'niekoniecznie perfekcyjnym’