20.12.2024, 11:30Lektura na 2 minuty

Czego CD Projekt Red nauczył się na przykładzie Cyberpunka 2077? „Myślimy o jakiejś innowacyjności”

Obie wypowiedzi pracowników CD Projektu Red są do siebie bardzo zbliżone.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Niedawno w związku z zaprezentowanym na The Game Awards pierwszym zwiastunem Wiedźmina 4 odwiedziliśmy siedzibę CD Projekt Red, aby porozmawiać z Kajetanem Kapuścińskim (cinematic director) i Sebastianem Kalembą (reżyser Wiedźmina 4).

Zapytaliśmy m.in. o wnioski wyciągnięte z produkcji Cyberpunka 2077 i co mogą one wnieść do startu nowej sagi z Ciri w roli głównej. Sebastian Kalemba podał konkretny przykład, który skłania do dalszych przemyśleń.


Jeżeli chodzi o konkrety, to przy każdym tytule myślimy o jakiejś innowacyjności. Zawsze przyświeca nam to, co możemy zrobić lepiej, żeby gracz bardziej zatopił się w świecie gry. W Cyberpunku 2077 taką kluczową decyzją, stanowiącą o immersji w ramach rozgrywki z pierwszej osoby, był brak cięć. Żebyś odczuwał, że jesteś „kontenerem” na te doświadczenia i nic ci tego nie przerywało. Bazując na tym doświadczeniu, myślimy z zespołem nad tym, co możemy zrobić, żeby gracze jeszcze dogłębniej odczuwali tę historię w Wiedźminie 4. I to jest coś, co nam przyświeca przy każdym nowym tytule.


Sebastian Kalemba

Bardzo przypomina to słowa Pawła Saski z wywiadu, który przeprowadziliśmy w trakcie tegorocznego festiwalu Promised Land w Łodzi


Dziki Gon czerpie z tradycyjnej szkoły filmowej, a CP2077 jest teatrem, gdzie wszystko rozgrywa się bez cięć, gdzie ja jako gracz aktywnie uczestniczę w tym, co się dzieje – funkcjonuję jako aktor w tych scenach.


Paweł Sasko

Może to oznaczać, że Wiedźmin 4 ma rzeczywiście skupić się bardziej na aspektach gameplayowych umożliwiających zwiększenie poczucia immersji. Może w trakcie przygód Ciri również nie doświadczymy przerywników filmowych, a nasze doświadczenie będzie jak najmniej przerywane nagłymi cutscenkami? 

Nie wiem, choć się domyślam i po prostu interpretuję pozostawiane przez popularnych Redów poszlaki. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów868

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze