Czy kultowa Twierdza podbije smartfony? Patrzę na rozgrywkę i mam pewne wątpliwości
Firefly Studios udostępniło Stronghold Castles na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android.
Stronghold Castles zostało zrealizowane przez twórców oryginalnej Twierdzy, Firefly Studios, i bazuje na tych samych założeniach – wznosimy budynki, zbieramy surowce i mamy za zadanie przekształcić naszą osadę w, jak głosi opis, „tętniące życiem centrum gospodarcze”.
Cóż, na pierwszy rzut oka gra wygląda jak typowy mobilny city-builder, w którym płacimy za szybsze ukończenie budowli i raczej nie przypadnie do gustu graczom zaznajomionym z oryginalną Twierdzą.
Gra ma obecnie łączną ocenę 2,5/5, a gracze skarżą się m.in. na masę błędów, crashowanie gry w trakcie ataków, a niektórzy nie są w stanie postawić pierwszego budynku w tutorialu. Częstym zarzutem dotyczącym stanu produkcji jest to, że wygląda bardziej na wczesny dostęp niż na pełną wersję. Na plus na pewno zasługuje język polski.
Jeżeli jednak chcecie spróbować, to możecie pobrać Stronghold Castles za darmo na Google Playu czy Apple Storze. Jako że koszt wynosi zero złotych, gra oczywiście zawiera mikrotransakcje.
Twierdza zremasterowana
Dla zainteresowanych wersją oryginalną przypomnijmy, że w listopadzie 2023 ukazała się odświeżona wersja Twierdzy i spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród graczy, zdobywając 86% pozytywnych opinii na Steamie. Zainteresowanych naszą notą odsyłam do recenzji autorstwa DaeLa oraz do tekstu b-side’a w CD-Action 01/2024.
Od tego czasu produkcja otrzymała kilka płatnych i darmowych DLC, w tym wyproszone przez fanów polskie zamki i grody, w tym Malbork i Biskupin.
Twierdza: Edycja Ostateczna zawiera odświeżone materiały graficzne, animacje, tekstury i oświetlenie, a także zapewnia pełne wsparcie Warsztatu Steam. Dodano również kampanię fabularną stworzoną przez Simona Bradbury’ego i Erica Ouelette’a, oferującą 14 nowych misji, gdzie naszym głównym zadaniem jest odszukanie porwanej bratanicy.
W przyszłości ma pojawić się kolejna odsłona gry, ale zrealizowana już na Unreal Engine 5.