29.01.2024, 12:30Lektura na 2 minuty

Dark and Darker: Ironmace może wygrać proces, który pozwoli przywrócić grę na Steama

Dark and Darker zyskało ogromną popularność na początku zeszłego roku, jednak niedługo później gra została usunięta ze Steama. Powodem miały być oskarżenia o kradzież.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Wyobraźcie sobie sytuację, że wasza gra zbiera rozgłos, którego nie wyobrażaliście sobie wcześniej. Szykujecie się do dużej premiery we wczesnym dostępie, aż tu nagle dzieło waszej pracy znika ze Steama i do tego jesteście oskarżeni o kradzież. Tak mniej więcej wygląda sytuacja Ironmace, które w marcu zeszłego roku rozpoczęło trudną walkę o swoje z Nexonem, które zarzuciło studiu naruszanie praw autorskich poprzez nielegalne użycie ich kodu źródłowego. To nie zniechęciło twórców do rozwijania swojego dzieła i ostatecznie gracze otrzymali możliwość sprawdzenia tytułu za pośrednictwem ich strony internetowej.

W jaskini zaczęło pojawiać się jednak światełko. Twórcy za pośrednictwem Discorda podzieli się świetnymi dla nich informacjami. Sąd odrzucił bowiem pozew Nexonu dotyczący użycia skradzionego kodu źródłowego w Dark and Darker.


Sąd uznał, że gra Ironmace nie narusza prawa autorskiego oraz tajemnic handlowych Nexona. Z tego powodu nie przychyla się do zarzutów i podejrzeń, iż Ironmace wykorzystało chronione prawem autorskim informacje do produkcji Dark and Darker. Sąd stwierdził również, że zarzuty wobec twórców były niewystarczające do usunięcia gry z usługi.


Jak poinformowali twórcy Nexon nie przedstawił swojej gry P3, z której według narracji firmy, miał pochodzić kod źródłowy, wykorzystany do stworzenia Dark and Darker. Pozwani są otwarci na zaprezentowanie tego dowodu podczas rozprawy sądowej, ponieważ ma to wskazywać na ich niewinność w sprawie.

To nie jest jednak koniec procesu. Pomimo pozytywnych doniesień z obozu Ironmace, sprawa jest nadal w toku, a ostateczny wyrok może zapaść dopiero za parę lat. Z tego też powodu Dark and Darker nie powróciło jeszcze na Steama, chociaż w zeszłym roku twórcy nad tym intensywnie pracowali. Nexon natomiast nie ustosunkowało się do informacji przedstawionych przez Ironmace.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów628

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze