Diuna: Twórcy Conan Exiles ujawniają nowe szczegóły

Już na początku 2019 roku dowiedzieliśmy się, że Funcom planuje stworzyć grę na podstawie „Diuny”. Kilkanaście miesięcy później otrzymaliśmy natomiast pierwsze strzępki informacji. I tak oto survivalowy projekt z otwartym światem ma wykorzystać potencjał drzemiący w książkowej twórczości Franka Herberta. To taka „bardziej ambitna i solidna wersja Conan Exiles” w klimatach science fiction. Co więcej, mamy tu do czynienia z raczej typową „grą-usługą”.
Interaktywna Diuna w dalszym ciągu znajduje się na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Warto jednak nadmienić, że w ów rozwój zaangażuje się również niemieckie Nukklear (Comanche). Studio z siedzibą w Hanowerze będzie wspierać realizację kolejnego zadania, bo podobno lubi mierzyć się z naprawdę wielkimi wyzwaniami. Zgadza się, sandboksowa Diuna będzie czymś dużym i wymagającym (i to zarówno w kontekście planowanej rozgrywki, jak i bieżących prac developerskich), Jak podkreśla samo Funcom, to najbardziej ambitny projekt w historii norweskiego przedsiębiorstwa.
Cóż, na razie trudno o większe konkrety. Gamingowe wcielenie Diuny to nadal melodia dość odległej przyszłości. Dzisiejszy komunikat prasowy został okraszony zaledwie pojedynczą grafiką koncepcyjną (zobaczycie ją poniżej). Trzeba uzbroić się w cierpliwość i trzymać kciuki za całe przedsięwzięcie. Może za kilka lat na PC i konsolach zadebiutuje kawał porządnej, satysfakcjonującej gry.