Dobra sprzedaż Mortal Kombat 1 może zachęcić Warner Bros. do rozwoju mikrotransakcji

Dobra sprzedaż Mortal Kombat 1 może zachęcić Warner Bros. do rozwoju mikrotransakcji
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku mówią jasno: Warner Bros. Games będzie pchało mikrotransakcje z większą intensywnością do swoich gier.

Co jakiś czas do sieci wyciekają dokumenty czy opisy spotkań najważniejszych ludzi w korporacjach, które znajdziemy również w branży gier wideo. Nie inaczej było w przypadku Warner Bros. Do sieci trafiły dokumenty ze spotkania z inwestorami, na którym omawiane były wyniki finansowe za trzeci kwartał obecnego roku.

Dowiedzieliśmy się z nich niezwykle interesujących rzeczy. Mortal Kombat 1 sprzedał się w ponad trzech milionach egzemplarzy, a najbardziej dochodowym produktem z działu gamingowego jest nadal Hogwarts Legacy. Nie podano konkretnej liczby sprzedanych kopii. Pozostała nam jedynie informacja, mówiąca, że gracze spędzili łącznie w dziele Avalanche ponad 700 milionów godzin.

https://www.youtube.com/watch?v=vHqrtC9hxRo&pp=ygUPbW9ydGFsIGtvbWJhdCAx

Najciekawsze i jednocześnie najsmutniejsze dopiero przed nami. Warner Bros. Games w ciągu ostatnich trzech lat przyniosło kilkusetmilionowe zyski, oczywiście w dolarach. Zapach większej gotówki spowodował przypływ pazerności wśród członków zarządu, ponieważ najbliższym planem wydawniczym gamingowego działu Warnera będzie przeobrażenie swoich marek w gry-usługi dostępne na każdą możliwą platformę. Co to oznacza? Wieloletnie wsparcie, stała baza graczy, którzy systematycznie będą otrzymywać aktualizacje, oraz mikrotransakcje. Dużo mikrotransakcji.

Możemy więc zakładać, że docelowo Warner będzie tworzył gry z mikrotransakcjami na modłę płatnych fatality do Mortal Kombat 1 oraz produkcje w stylu Suicide Squad: Kill the Justice League. Czy to będzie odpowiadać graczom? Zapewne nie. Czy obchodzi to zarząd? Na razie nie. Kto na tym ucierpi? Jeśli konsumenci postawią się takim planom, to zapewne wszyscy.

2 odpowiedzi do “Dobra sprzedaż Mortal Kombat 1 może zachęcić Warner Bros. do rozwoju mikrotransakcji”

  1. Jakby gracze nie kupowali mikrotransakcji to by w grach ich nie było, proste… Gracze graczom zgotowali ten los.

  2. Źle na to patrzycie. Faktem jest, że z mikrotranzakcji korzysta mniejszość graczy, ci których na to stać prawda? Więc Warner Bros pokazuje, że jest bardzo tolerancyjną firmą i dba o tę mniejszość. Zależy im na tej uciśnionej społeczności, więc z dobroci serca wprowadza mikrotransakcje coraz szerzej, żeby do tych biednych mniejszości dotrzeć. Jak możecie dyskryminować tych poszkodowanych przez los ludzi?

Dodaj komentarz