Dragon’s Dogma 2: Reżyser gry chciałby, aby gracze nie korzystali z szybkiej podróży
Reżyser Dragon’s Dogmy 2, Hideaki Itsuno, twierdzi, że podróżowanie jest nudne tylko wtedy, kiedy nudna jest sama gra.
Szybka podróż w grach to opcja, która z jednej strony potrafi oszczędzić nam wielu godzin nużącej tułaczki, z drugiej zaś wiele tytułów potrafi sprowadzić do klikania na mapie punktu A i punktu B, a potem wpatrywania się w ekran ładowania. Reżyser Dragon’s Dogmy 2, Hideaki Itsuno, wyjaśnił w wywiadzie dla IGN, dlaczego wolałby, aby gracze przemieszczali się po świecie bez korzystania z szybkiej podróży.
Po prostu daj temu szansę. Podróżowanie jest nudne? To nieprawda. Jest to problemem tylko dlatego, że twoja gra jest nudna. Wszystko, co musisz zrobić, to sprawić, aby podróż sprawiała przyjemność.
Itsuno podkreślił również znaczenie dobrze zaprojektowanego świata i odpowiedniej implementacji sztucznej inteligencji, która sprawi, że podróżowanie będzie wiązało się z nieprzewidzianymi sytuacjami, jakie mogą nas spotkać w drodze.
Podróżując na wozie, może okazać się, że droga zablokowana jest przez gobliny i będziesz musiał stawić im czoła. Później gryf może zaatakować z nieba i zniszczyć powóz, zmuszając cię do odbycia reszty podróży pieszo. Żadnej z tych rzeczy nie przygotowaliśmy wcześniej. Zamiast tego gryfy mają skłonność atakowania krów, a wszystkie te rzeczy po prostu współgrają ze sobą, tworząc naturalną sytuację.
Warto tutaj wspomnieć o tym, że w Dragon’s Dogmie 2 szybka podróż będzie mocno ograniczona, a korzystać z tej opcji będziemy mogli jedynie za pomocą specjalnych kamieni teleportacyjnych, podobnie jak działało to w pierwszej części. Itsuno argumentuje tę decyzję potrzebą zachowania poczucia dystansu pomiędzy różnymi lokacjami. Coś na ten temat wiedzą wszyscy, którzy mieli okazję pograć w Starfielda Bethesdy, w którym takiego poczucia zdecydowanie brakuje. Twórcy zapowiedzieli już zresztą wprowadzenie do gry nowych sposobów podróży po kosmosie.
Wygląda na to, że mimo iż Dragon’s Dogma 2 będzie oferować 4 razy większy świat od pierwszej części, to wciąż warto będzie podróżować po nim na własnych nogach, tudzież z wykorzystaniem wozu. O tym, czy ograniczenie szybkiej podróży w Dragon’s Dogmie 2 było słuszną decyzją, dowiemy się na premierę gry, czyli 22 marca 2024 roku.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.