Starfield: Bethesda pracuje nad nowościami. Będą nowe opcje podróżowania
Twórcy planują co kilka tygodni wypuszczać aktualizacje mające ratować ich najnowsze, podupadające dzieło.
Powiedzieć, że Starfield nie okazał się objawieniem na miarę Skyrima, to nie powiedzieć nic – mógłbym sypać jak z rękawa kolejne przykłady tego, jak Bethesda nie była w stanie poprawnie zmałpować tego, co uczyniło jej poprzednią grę kultową, ale ostateczny wniosek jest taki, że już w listopadzie więcej osób grało w Skyrima niż w Starfielda. Nawet nie próbuję sobie wyobrażać z jaką nerwowością szef firmy, Todd Howard, przechadza się ostatnio po swoim biurze w poszukiwaniu inspiracji do poprawienia gry.
Pewną wskazówką jest jeden z ostatnich postów na Reddicie autorstwa Bethesdy, w którym dostajemy delikatny przedsmak tego, nad czym aktualnie pracuje firma:
Ciężko pracowaliśmy nad wieloma zgłaszanymi przez was problemami i spodziewamy się wydania aktualizacji na początku przyszłego roku. Zostaną w niej zawarte poprawki w wielu zadaniach oraz usprawnienia dotyczące działania FSR oraz XeSS. Równie ciężko pracujemy nad wieloma nowymi funkcjami, o jakie prosicie, np. mapy miast, obsługa modów czy nowe sposoby podróżowania. Będą one wprowadzane regularnie z kolejnymi aktualizacjami planowanymi mniej więcej co 6 tygodni.
Społeczność zaintrygowała oczywiście przede wszystkim kwestia nowych sposobów podróży – jak przeczytacie w naszej recenzji, w grze o kosmosie tak naprawdę nie ma kosmosu, a i nasz pobyt na planetach ograniczony jest do względnie niewielkich wysepek ograniczonych niewidzialnymi ścianami. Przed premierą Todd Howard wykręcał się od pytań o pojazdy gadaniem o jetpacku i nie zakładałbym powrotu tego tematu.
Ciężko zgadywać, o co może chodzić, trudno też przewidzieć, czy tego typu nowości oraz plan regularnego wypuszczania aktualizacji wystarczą, by naprawić wszystkie niedociągnięcia i zaoferować graczom coś, do czego będą chętnie wracać przez dekadę, jak do Skyrima. Teoretycznie oczywistą oraz najbardziej wyczekiwaną funkcją jest oficjalna obsługa modów, ale po tym, gdy kilka dni temu autor popularnego moda Skyrim Together w dość ostrych słowach poinformował o rezygnacji z tworzenia Starfield Together z uwagi na stan i jakość gry, już nie jestem tego taki pewien…
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.