Duża polska gra na gameplayu i z zapowiedzią dema. Zobaczcie, jak wygląda Sancticide

Ostatnie lata to zdecydowany wzrost zainteresowania gradaptacjami polskiej literatury. Dostaliśmy już Inkwizytora na podstawie znanego cyklu autorstwa Jacka Piekary, który niestety nie okazał się specjalnym sukcesem. Zza rogu wyglądają też powoli dzieła Mighty Koi, które tworzy gry na podstawie „Pana Lodowego Ogrodu” Jarosława Grzędowicza i komiksów o przygodach Thorgala. To drugie jest co prawda tylko w połowie polskie, bo za rysunki odpowiada Grzegorz Rosiński, ale na potrzeby tej mininarracji możemy przyjąć pewne uproszczenie.
Od jakiegoś czasu tworzona jest też gra Ibru oparta na powieści Olgi Tokarczuk „Anna In w grobowcach świata”. Studio odpowiedzialne za jej tworzenie dostało nawet ostatnio bardzo konkretne dofinansowanie z budżetu państwa. Teraz do tego zaszczytnego grona dołącza Sancticide będące gradaptacją książek Michała Gołkowskiego z cyklu o Komorniku. Odpowiedzialne za grę Red Square Games ma już na swoim koncie inną adaptację prozy tego autora w postaci SlavicPunk: Oldtimer. Gołkowski jest również przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Pierwszy zwiastun pokazujący rozgrywkę w Sancticide możecie obejrzeć poniżej.
Sancticide będzie grą akcji przenoszącą nas do świata po biblijnej Apokalipsie. Wcielimy się w Ezekiela, rekruta Korpusu Komorników, czyli specjalnej formacji wysyłanej przez Górę (Stwórcę i inne niebiańskie istoty) na postapokaliptyczną ziemię, aby pozbyć się z niej wszelkiego grzechu i zepsucia. Twórcy obiecują oryginalny świat pełen moralnie niejednoznacznych wyborów, agonii i cierpienia. Szczególny nacisk będzie położony na mechanikę walki, której próbkę dostajemy we wspomnianym zwiastunie.
Walka w Sancticide ma „zaciera granicę między arenowymi bijatykami i grami akcji TPP, dzięki podkreśleniu roli kierunkowości ataku oraz organicznemu systemowi combo promującemu efektywność”. Do naszej dyspozycji zostanie oddanych wiele różnych broni białych i dystansowych, a także tajemnicza moc nazywana Purpurą. Dzięki niej będziemy mogli m.in. przenosić obiektami i przeciwników, czy manipulować czasem w walce.
Co się tyczy daty premiery, to mam dla was dobrą wiadomość. Demo Sancticide zadebiutuje na Steamie już za kilka dni, 14 października, w trakcie Steam Next Fest, także będziecie mieli okazję, żeby samemu przetestować grę. Nie znamy daty premiery pełnej wersji, ale wiemy, że produkcja zostanie udostępniona we wczesnym dostępie w 2025 roku.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Duża polska gra na gameplayu i z zapowiedzią dema. Zobaczcie, jak wygląda Sancticide”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No ekscytujący to ten zwiastun nie jest.
Uwaga, kontrowersyjna opinia: Wiedźmin narobił Polakom smrodu i g…, bo zaczęło im się wydawać, że umieją tworzyć fantastykę. Otóż nie umieją – umie Panżej.
A tak serio, to kto nie kupi kolejnego klona Dark Souls® w sosie Roguelike® w jego odmianie Roguelite® z Łysym Protagonistą® z Mieczem® do zabijania Demonów®? Do tego Anioł w Garniturze® (na końcu okaże się, że był zły, cichosza na spoiler) i mamy ultra oryginalną produkcję!
Fajna gra pograł bym 🙂
Jakość Ja, Inkwizytora
Piranie dzwoniły, chcą Elexa z powrotem.
Edit: Aaa, przecież stracili prawa.
Chyba lepiej by to wyglądało gdyby zrobili to na Redkidzie do wiedzmina 3.
To wygląda jak gothic 3 z 2006
To wygląda jak wersja Alfa, jakby nałożyli parę filtrów graficznych to byłoby ciekawie.
Wygląda jak gra sprzed dobrych 15 lat. Sztuczny pusty świat, drętwe animacje, bohater bez wyrazu… dobry miesąc temu skończyłem cały cykl i świetnie się przy nim bawiłem. Jednak ta gra kompletnie nie oddaje ducha książek. Poczekam na demo i upewnię się, ale czuję się mocno zawiedziony.