Ibru: Twórcy gry na podstawie powieści Olgi Tokarczuk otrzymają prawie 17 mln zł dofinansowania
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przekaże studiu Sundog naprawdę duże pieniądze.
Ponad dwa lata minęły już od pierwszej zapowiedzi Ibru, czyli gry tworzonej na podstawie powieści „Anna In w grobowcach świata”, której autorką jest Olga Tokarczuk. Za produkcję zaś odpowiada studio Sundog, dla którego będzie to growy debiut. Na razie nie wiemy jednak zbyt wiele o tym tytule. Z istotniejszych informacji twórcy do tej pory przekazali nam właściwie tylko tyle, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a sama rozgrywka potrwa około 16 godzin.
Co ciekawe, spółka Sundog otrzyma teraz od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dofinansowanie w ramach Ścieżki SMART. Celem tego programu jest wspieranie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Mowa o kwocie wynoszącej 16,9 milionów złotych, co jest zresztą najwyższą dotacją na liście, jaką dostała firma funkcjonująca w branży gier. Dokument ten znajdziecie TUTAJ, natomiast poniżej możecie zapoznać się z celami, na jakie zostaną przeznaczone wspomniane pieniądze.
Opracowanie systemu do tworzenia nieliniowych gier RPG w silniku Unreal Engine 5, umożliwiających tworzenie spójnych psychologicznie postaci, których decyzje będą odzwierciedlały ich implikowaną psychikę, w oparciu o badania z zakresu groznawstwa, psychologii oraz technologii AI (LLM).
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się o grze nieco więcej, to odsyłam was do tekstu Mateusza, który podsumował to, co obecnie wiemy o projekcie. Warto jeszcze podkreślić, że laureatka literackiej Nagrody Nobla również bierze udział w tworzeniu produkcji.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.