7
18.02.2022, 12:15Lektura na 2 minuty
Plotka

EA za porażkę Battlefielda 2042 ma obwiniać... Halo Infinite

Dyrektorka operacyjna korporacji miała przyznać, że tytuł 343 Industries jest znacznie lepiej dopracowany.

Najnowszą odsłonę popularnych strzelanek można podsumować trzema słowami – „jaka piękna katastrofa!”. Chociaż początkowo tytuł nie zapowiadał się źle, to proces jego produkcji był naznaczony licznymi problemami, łącznie z opóźnieniem wywołanym pandemią.

Spośród innych czynników liczne błędy techniczne i niezrozumiałe decyzje projektantów spowodowały, że gra okazała się zupełną porażką komercyjną – do czego EA przyznała się w czasie podsumowania ubiegłego roku podatkowego

Jak donosi Tom Henderson, dziennikarz specjalizujący się w zakulisowych doniesieniach z branży, Electronic Arts znalazło winnego tego stanu rzeczy. Na wewnętrznym spotkaniu przedstawiciel korporacji miał stwierdzić, że zły wynik BF2042 był między innymi skutkiem zbieżności w czasie z niespodziewanym debiutem trybu multiplayer wyczekiwanego Halo Infinite.

Według artykułu dyrektorka operacyjna EA Laura Miele dodała, że porównanie Battlefielda z produkcją 343 Industries wypada bardzo niekorzystnie dla firmy. COO miała powiedzieć, że Halo było po prostu znacznie lepiej dopracowane. 

Do sprawy odniósł się John Reseburg, wicedyrektor ds. komunikacji Electronic Arts. W oświadczeniu zdementował powyższe doniesienia i stwierdził, że przebieg spotkania został źle zrozumiany:


Te informacje nieprecyzyjnie ujmują dyskusję i jej kontekst – którym była dogłębna i bardzo pokorna rozmowa na temat niedawnej premiery Battlefielda. Dotyczyła ona kluczowych wniosków i działań, jakie podejmujemy, a nie obwiniania czynników zewnętrznych.


To nie koniec kłopotów Battlefielda. Chociaż pierwszy sezon gry miał wystartować już na początku roku, to z powodu problemów technicznych został przesunięty na jego drugą połowę. Z kolei rozwój produkcji w dalszej przyszłości stoi pod znakiem zapytania. 

Tymczasem prawdziwe oblicze porażki pokazują dane Steama. W momencie pisania tego newsa na platformie Valve w najnowszym Battlefieldzie bawiło się jednocześnie około 2 tys. użytkowników – zaledwie dwukrotnie więcej niż w prawie dziewięcioletnim BF4.


Czytaj dalej

Redaktor
Kuba „Herbarius” Chudzik

Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.

Profil
Wpisów138

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze