rek

EA za porażkę Battlefielda 2042 ma obwiniać… Halo Infinite

EA za porażkę Battlefielda 2042 ma obwiniać… Halo Infinite
Dyrektorka operacyjna korporacji miała przyznać, że tytuł 343 Industries jest znacznie lepiej dopracowany.

Najnowszą odsłonę popularnych strzelanek można podsumować trzema słowami – „jaka piękna katastrofa!”. Chociaż początkowo tytuł nie zapowiadał się źle, to proces jego produkcji był naznaczony licznymi problemami, łącznie z opóźnieniem wywołanym pandemią.

Spośród innych czynników liczne błędy techniczne i niezrozumiałe decyzje projektantów spowodowały, że gra okazała się zupełną porażką komercyjną – do czego EA przyznała się w czasie podsumowania ubiegłego roku podatkowego

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1493723410014289921

Jak donosi Tom Henderson, dziennikarz specjalizujący się w zakulisowych doniesieniach z branży, Electronic Arts znalazło winnego tego stanu rzeczy. Na wewnętrznym spotkaniu przedstawiciel korporacji miał stwierdzić, że zły wynik BF2042 był między innymi skutkiem zbieżności w czasie z niespodziewanym debiutem trybu multiplayer wyczekiwanego Halo Infinite.

Według artykułu dyrektorka operacyjna EA Laura Miele dodała, że porównanie Battlefielda z produkcją 343 Industries wypada bardzo niekorzystnie dla firmy. COO miała powiedzieć, że Halo było po prostu znacznie lepiej dopracowane. 

Do sprawy odniósł się John Reseburg, wicedyrektor ds. komunikacji Electronic Arts. W oświadczeniu zdementował powyższe doniesienia i stwierdził, że przebieg spotkania został źle zrozumiany:

Te informacje nieprecyzyjnie ujmują dyskusję i jej kontekst – którym była dogłębna i bardzo pokorna rozmowa na temat niedawnej premiery Battlefielda. Dotyczyła ona kluczowych wniosków i działań, jakie podejmujemy, a nie obwiniania czynników zewnętrznych.

To nie koniec kłopotów Battlefielda. Chociaż pierwszy sezon gry miał wystartować już na początku roku, to z powodu problemów technicznych został przesunięty na jego drugą połowę. Z kolei rozwój produkcji w dalszej przyszłości stoi pod znakiem zapytania. 

Tymczasem prawdziwe oblicze porażki pokazują dane Steama. W momencie pisania tego newsa na platformie Valve w najnowszym Battlefieldzie bawiło się jednocześnie około 2 tys. użytkowników – zaledwie dwukrotnie więcej niż w prawie dziewięcioletnim BF4.

7 odpowiedzi do “EA za porażkę Battlefielda 2042 ma obwiniać… Halo Infinite”

  1. Aż się nasuwa ten mem z rowerem 😛
    EA wsadza sobie kij w szprychy, wywraca się i zwala winę na Microsoft i jego Halo 😛

    • MagickStalker 18 lutego 2022 o 21:48

      Wsadza w szprychy? Sprzedało się? Sprzedało! Przepraszamy, kajamy, poprawimy się, a za rok-dwa kolejny „wypadek przy pracy” xD

  2. No ale jak to możliwe, cytując Quaza z recenzji Halo Infinity było nieskończone, EA się za mocno zakręciło w swoich wypowiedziach 😛

  3. SicksTeaPhoar 18 lutego 2022 o 13:39

    Halo Infinite jest wyśmienite, ale jak to ma się do Battlefielda?

  4. Gra serio musi być kiepska, skoro grając w nią zaczynasz tęsknić za BF V.

  5. Porównywać FPSa do GPSa… 2 różne gatunki.

  6. 1.6 ma więcej gracz 🙃

Dodaj komentarz