Echa afery wokół Divinity. Swen Vincke zapowiedział specjalną sesję AMA, aby wyjaśnić tajniki produkcji gier

Echa afery wokół Divinity. Swen Vincke zapowiedział specjalną sesję AMA, aby wyjaśnić tajniki produkcji gier
Divinity
Avatar photo
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Sztuczna inteligencja w branży gier to wciąż temat tabu dla wielu osób.

Za pośrednictwem platformy X szef Larian Studios oraz reżyser nadchodzącego Divinity, Swen Vincke, ogłosił sesję Ask Me Anything z twórcami gry oraz pracownikami studia. Tematem rozmów będzie proces produkcyjny nowej odsłony cyklu oraz model funkcjonowania całej firmy. Z pewnością nie zostanie pominięty temat wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier – temat, od którego nie da się już uciec i można powiedzieć, że przyczynił się do organizacji wspomnianego wydarzenia.

Przed kilkoma dniami Swen Vincke, również za pośrednictwem dawnego Twittera, próbował wyjaśnić nieścisłości, jakie pojawiają się w mediach po jego wypowiedziach odnoszących się do wykorzystania modeli językowych w procesie produkcyjnym. Duża część użytkowników zinterpretowała słowa szefa Larian Studios jako pójście na skróty przy tworzeniu oraz potencjalne zagrożenie dla wielu miejsc pracy w studiu. 

We wspomnianym sprostowaniu Vincke tłumaczył, że chodziło o wsparcie artystów w pracy kreatywnej, w której to narzędzia AI służą jedynie zbieraniu inspiracji oraz tworzeniu materiałów poglądowych będących fundamentem w wykreowaniu autorskich wizji na potrzeby implementacji w finalnej grze. Stanowisko twórcy wsparł m.in. Daniel Vavra – współzałożyciel Warhorse Studios oraz reżyser obu odsłon Kingdom Come: Deliverance. Czech również przyznał się do wspierania się AI oraz podał kolejne argumenty, dla których walka ze sztuczną inteligencją w branży kreatywnej przynosi więcej szkód niż korzyści.

Wracając jednak do wspomnianego wcześniej AMA – nieznana jest jeszcze data wydarzenia. Swen Vincke ogłosił, że termin zostanie ogłoszony dopiero po przerwie świątecznej, jednak należy się przygotować, że do sesji dojdzie najwcześniej na początku 2026 roku. Oprócz szefa Larian Studios w wydarzeniu weźmie także udział szereg pracowników z różnych wydziałów firmy – od działów artystycznych po te najbardziej techniczne zespoły.

Jedna odpowiedź do “Echa afery wokół Divinity. Swen Vincke zapowiedział specjalną sesję AMA, aby wyjaśnić tajniki produkcji gier”

  1. Sven może sobie darować te wyjaśnienia. Gracze już zdążyli się śmiertelnie obrazić na Divinity.

Skomentuj ArekJakub Anuluj pisanie odpowiedzi