Enotria: The Last Song – Soulslike w renesansowych Włoszech nie dla Xboksa
Obiecujący soulslike niestety nieprędko zostanie wydany na konsolach Microsoftu.
Włosi z Jyamma Games nie nawijają nam makaronu na uszy i nazywają swoją produkcję grą AA+, gdzie ten plus ma chyba oznaczać ich ambicje na coś więcej. To bardzo zdrowe podejście, o czym przekonaliśmy się już przy okazji innych europejskich gier: Vampyra i Banishers: Ghosts of New Eden (klik po recenzję) produkcji Don’t Nod. Enotria: The Last Song wyróżnia się na tle innych przedstawicieli gatunku bardziej „południową”, słoneczną stylistyką i oczywiście światem wykreowanym na kanwie rzadko eksploatowanego w grach, włoskiego folkloru. Teraz będzie się wyróżniać – zależnie od tego, jak na to spojrzymy – uczciwym podejściem lub dyskryminacją jednej strony konsol obecnej generacji.
Twórcy poinformowali niedawno, że premiera ich produkcji na Xboksach Series X|S została bezterminowo przełożona. Powody?
Enotria jest projektem wynikającym z naszej pasji, który tworzymy już od kilku lat (…). Rozumiemy, jak rozczarowująca jest ta wiadomość dla społeczności skupionej wokół Xboksa, ale pomimo naszych największych wysiłków oraz ciężkiej pracy oddanego zespołu, natrafiliśmy na wyzwania, jakie opóźnią wydanie gry na tej platformie. Chcemy podkreślić, że nie jest to decyzja podjęta pochopnie.
Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pien… o Xboksa Series S, prawda? Podobno nie tym razem – w kilku postach w mediach społecznościowych developerzy narzekają na komunikację z Microsoftem, który od 2 miesięcy zwleka z odpowiedzią w obliczu problemów z procesem sprawdzania produkcji. W jednym z nich mowa nawet o „lepszej niż oczekiwana” wydajności na Series S.
Uczciwie mówiąc, nie do końca jestem skłonny w to uwierzyć, pamiętając jeszcze konsolowe problemy Baldur’s Gate’a 3, ale nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na ruch Microsoftu. Enotria: The Last Song wychodzi już 19 września na pecetach i PS5, a na deser zostawiam najnowszy, gamescomowy trailer:
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.