Enshrouded dostało aktualizację i konkretny plan rozwoju na ten rok. W 2026 gra ma opuścić wczesny dostęp
Tryb budowy z kamerą pierwszoosobową i nie tylko.
Wśród zeszłorocznych growych niespodzianek prym wiedzie Palworld – gra właściwie znikąd zdobyła ogromną popularność, stając się pecetowym ekwiwalentem Pokemonów. Pomimo pozwu ze strony Nintendo, studio dalej rozwija swoją produkcję, ujawniając przy okazji plany dalszej rozbudowy. Drugą niespodzianką, która przeszła trochę pod radarem, było połączenie innej gry Nintendo (a konkretnie nowych odsłon The Legend od Zelda) z Valheimem, czyli Enshrouded. Produkcja trafiła do wczesnego dostępu rok temu i przez ostatnie 12 miesięcy otrzymała kilka większych aktualizacji.
Przy okazji pierwszych urodzin produkcji opublikowano aktualizację zatytułowaną Pact of the Flame. Chyba największą nowością jest wyczekiwana przez wielu możliwość budowania z widokiem pierwszoosobowym. Gra posiada bardzo rozbudowany system konstrukcji własnych baz, który dzięki nowemu trybowi stał się wygodniejszy i bardziej wszechstronny. Wprowadzono również dużo nowych elementów konstrukcyjnych. Sporej przebudowy doczekał się system komunikacji pomiędzy graczami. Nowe menu czatu pozwoli wyciszyć lub wyłączyć go całkowicie, jak również zlokalizować wszystkich graczy na danym serwerze. Oczywiście pojawiły się też gesty emocji i mnóstwo innych ulepszeń, które podsumowuje poniższy zwiastun:
Pełny changelog można podejrzeć na Steamie.
Kiedy premiera pełnej wersji Enshrouded?
Wraz z premierą Pact of the Flame, developerzy nie zasypują gruszek w popiele i już zapowiadają szereg usprawnień, które pojawią się na przestrzeni tego roku. Znajdziemy tu bardzo ogólne nowości, takie jak lepszy system walki, prace nad optymalizacją, bardziej rozbudowane drzewko umiejętności oraz nowe oświetlenie, ale także te mniej spodziewane. W tym roku do Enshrouded zawita m.in. nowy, wodny biom, nowi enpece, pogoda, kolejne typy broni i wiele, wiele więcej.
Aktualny plan twórców jest taki, by Enshrouded opuściło wczesny dostęp i ukazało się w pełnej wersji na wiosnę przyszłego roku, czemu miałaby towarzyszyć także premiera na konsolach obecnej generacji. Odpowiedzialny za produkcję zespół nie jest duży, toteż na razie podchodziłbym do tego terminu z rezerwą, ale trzeba przyznać, że jak do tej pory developerzy radzą sobie nieźle z wdrażaniem kolejnych update’ów.
W ramach obchodów pierwszej rocznicy Keen Games opublikowało dodatkowy zwiastun:
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.